کنکوری‌های محصل چند ساعت در هفته مطالعه کنند

کنکوری‌های محصل چند ساعت در هفته مطالعه کنند

هیراد ذاکر، مشاور تحصیلی در گفت‌وگویی درباره نحوه برنامه ریزی برای درس خواندن و آماده شدن برای کنکور گفت: افرادی که در کنکور رتبه‌های بالا کسب نمی‌کنند نباید ناامید شوند؛ آن‌ها هم می‌توانند در کنکور موفق شوند به شرط اینکه نقاط ضعفشان را برطرف کنند. اما در رتبه‌های برتر معمولا کسانی را می‌بینیم که همیشه معدل عالی، مدارس خوب و تراز‌های عالی داشته اند.

ذاکر ادامه داد: داوطلبانی هم داریم که دلایلی برای درس نخواندن از جمله معدل پایین، ترازکم، وقت و امکانات کم دارند و مدام از شانس در قبولی کنکور صحبت می‌کنند در صورتی که قبولی شانسی در کنکور به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این مشاور تحصیلی افزود: بالا بردن ساعت مطالعه، تاثیری در قبولی کنکور ندارد . داوطلبان باید روش مطالعه، برنامه ریزی و رفع اشکال را جدی بگیرند و در مسیر خواندن، هدفشان را فراموش نکنند.
ذاکر بیان کرد: برای قبولی در کنکور باید میزان بازدهی افزایش یابد؛ این فاکتور تنها با مطالعه زیاد امکان‌پذیر نیست بلکه باید بیشتر به کیفیت مطالعه بجای ساعت آن توجه شود.

او درباره زمان مطالعه برای داوطلبان کنکوری که به مدرسه می‌روند، گفت: این داوطلبان در طول هفته باید حداقل ۴۰ ساعت مطالعه داشته باشند.
این مشاور تحصیلی در پایان تصریح کرد: اکنون که امتحان نهایی و کنکور هر دو در سال دوازدهم برگزار می‌شود، بهتر است داوطلبان فشردگی مطالب سال دوازدهم را در سال یازدهم تقسیم کنند.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
794 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir