توصیه برای پشت کنکوری‌ها در دی ماه

توصیه برای پشت کنکوری‌ها در دی ماه

داوطلبان فارغ التحصیلی که تصمیم دارند در کنکور شرکت کنند با چالش های بیشتری نسبت به دانش آموزان مواجهند چرا که وظیفه مدیریت زمان تماما به عهده خود آنهاست.
بنابراین آنچه بیش از همه برای یک فارغ التحصیل اهمیت دارد داشتن سبک زندگی کنکوری است. در همین راستا انجام چند کار ضروری بنظر می رسد:
۱- لیستی از عوامل مزاحم تهیه شود.
لازم است در این لیست دقیقا مشخصی شود چه عواملی و چند ساعت از زمان را می گیرند یا مانع مطالعه متمرکز می شوند. سپس لازم است محدود سازی آگاهانه انجام شود
به عنوان مثال:
" در طول۲۴ساعت فقط یک ساعت به تلفن همراهم اختصاص خواهم داد و در این زمان سایت انسانیها را چک خواهم کرد" یا مثلا: "در هفته فقط دو نوبت با دوستانم ملاقات یک ساعته به عنوان تفریح خواهم داشت".
۲- کنکور یک فرآیند بلند مدت و فرسایشی است.
یکی از جنبه های آمادگی برای موفق شدن در این فرآیند آمادگی فیزیکی و سلامت جسمانی است. بنابراین لازم است حداقل دوتا سه نوبت ورزش سبک مانند پیاده روی یا شنا یا هر ورزش مناسب دیگری در برنامه هفتگی گنجانده شود. علاوه بر موردی که ذکر کردیم انجام این مورد باعث ایجاد نظم در برنامه داوطلب فارغ التحصیل می شود و در نتیجه به عنوان ابزاری برای مدیریت زمان کاربرد دارد
توصیه های مربوط به روش مطالعه
در این بازه زمانی داوطلبان به طور کلی به دودسته تقسیم می شوند
۱- گروهی که به تسلط کافی بر مطالب تشریحی رسیده اند:
لازم است این گروه عمده زمان خود را به حل تست،بررسی کنکور های نظام جدید و قدیم سال۹۸،شرکت در آزمون و تحلیل سوالات آزمون بپردازند و به تدریج حل تست های دشوار تر(تیزشیم)را به منظور تسلط ۱۰۰درصدی در دستور کار قرار دهند.
۲- گروهی که هنوز به تسلط کافی بر مطالب نرسیده اند:
اشتباه نکنید!داوطلب فارغ التحصیل هم می تواند به تسلط بر مطلب نرسیده اند باشد! بسیاری از خود فارغ التحصیلان و مشاوران آنها فکر میکنند چون این گروه یک بار در کنکور شرکت کرده اند پس نیازی به مطالعه تشریحی ندارند. به هیچ وجه اینطور نیست.
اگر فکر می کنید مطلبی را هنوز به طور کامل یادنگرفته اید سراغ کتاب درسی،درسنامه کتاب کمک آموزشی و جزوه معلمتان بروید و از نو به یادگیری مفاهیم بپردازید و هم زمان با آن حل تست آموزشی و خلاصه نویسی را در دستور کار قرار دهید تا پس از یادگیری مناسب با یک پیش زمینه قوی به پرکاری تستی بپردازید.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,243 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir