انواع سیستم های گزینش متمرکز پیام نور

انواع سیستم های گزینش متمرکز پیام نور

نحوه پذیرش تمام وقت صرفا به تراز و رتبه کسب شده توسط داوطلب در آزمون سراسری بستگی دارد و آزمون عملی یا مصاحبه ندارد و اسامی پذیرفته شدگان در یک مرحله و به طور یک‌جا اعلام می‌گردد. در این روش هر داوطلب با توجه به شرایط وی (از نظر سهمیه، بوم و…) و بر اساس نمره کل اکتسابی در زیرگروه مربوطه، به اولین کدرشته انتخابی که از نظر علمی برتری دارد (در مقایسه با سایر داوطلبانی که شرایط مشابه وی را دارند)، در صورت وجود ظرفیت معرفی می‌شود.

 

 
 

 

انواع سیستم های گزینش متمرکز پیام نور:

دانشگاه پیام نور براساس تصمیمات جلسات 94 مورخ 27/8/65 و97 مورخ 25/9/65 شورای عالی انقلاب فرهنگی عملا با پذیرش اولین گروه دانشجو در مهرماه 1367 تاسیس شد . یکی از ارکان توسعه علمی کشور گسترش آموزش است که رشد اجتماعی و شکوفایی استعدادها را به همراه دارد و زمینه‏ساز خلاقیت های انسانی است. آموزش نیمه حضوری نظامی آموزشی است که، با بهره گیری از فناوری آموزشی، استفاده از کتاب های درسی خودآموز و دانشجو محوری در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس های درسی را کاهش می دهد . توجه به روش های جدید آموزشی و اجرای برنامه‏هایی از قبیل آموزش نیمه حضوری آموزش باز و از راه دور و آموزش مجازی برای دستیابی به هدفهای توسعه بسیار ضروری است
مهم ترین هدف و معنای آموزش باز کاهش موانع زمانی و مکانی و محدودیت های مربوط به برخی مقررات نظام آموزشی متعارف است. به گونه‌ای که زمینه های ارائه آموزش عالی به افرادی فراهم آید که به علت دوری یا دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی و محدودیت های زمانی و شغلی و اقلیمی برای بهره‏مندی از آموزش متعارف امکان کمتری دارند.
در حال حاضر دانشگاه پیام نور هنوز نزد بسیاری از مردم ایران شناخته شده نیست. در حالی که اگر تعداد کثیر داوطلبان کنکور
( دولتی یا آزاد ) از اعتبار و جایگاه این دانشگاه اطلاع داشتند، به طور حتم ترجیح می دادند در دانشگاه پیام نور تحصیل نمایند. تحصیل و کسب علم در دانشگاه پیام نور که مبتنی بر نظام آموزشی از راه دور است ،‌در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم نظام آموزشی کشورهای جهان است. اگر از اعتبار مدارک دانشگاه پیام نور اطلاع ندارید، لازم است بدانید که مدارک دانشگاه پیام نور و مدارک دانشگاه های سراسری - دولتی توسط یک مرجع یعنی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری صادر می گردد. پس ‌مدارک دانشگاه پیام نور مسلما‌ جزو معتبرترین مدارک سیستم آموزشی عالی کشور ایران می باشد و این اعتبار در نوع پذیرش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه ها و مراجع آموزشی کشور های جهان کاملا مشخص است.
گزینش رشته های پیام نور به صورت زیر است :
با توجه به شهرستان محل سکونت یا اشتغال (برای کارکنان دولت) با ارائه گواهی معتبر و یا در صورتی که دارای یکی از شرایط زیر باشد:
• محل اخذ مدرک تحصیلی سال آخردوره متوسطه داوطلب درشهرستان زیر پوشش مرکز باشد.
• دو سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.
• محل تولد و سال آخر اقامت داوطلب در شهرستان زیر پوشش مرکز باشد.
در صورت شاغل بودن بر اساس شهرستان محل خدمت داوطلب (با توجه به حکم اشتغال) و با توجه به جدول شهرستان های تحت پوشش مراکز صورت می گیرد.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
839 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir