با این ۷ گام طلایی غول ریاضی را شکست دهید

با این ۷ گام طلایی غول ریاضی را شکست دهید

برخلاف تصور عام که گمان می‌کنند درس ریاضی یک مهارت فطری و ذاتی است، اما همه قادر هستند با به کار بردن تنها چند نکته این مهارت ذهنی را یاد بگیرند.
برای یادگیری ساده و علاقه‌مند شدن به درس ریاضی از نکات زیر استفاده کنید:
گام اول

سعی کنید در حل سوالات ریاضی کم کاری نکنید و آن‌ها را به صورت کامل و جامع به سرانجام برسانید تا متوجه ایراد کار خود شوید؛ حل تمرین‌ها بهترین روش برای فهم مباحث آموزش داده شده در کلاس است.

گام دوم

یکی از مضر‌ترین کار‌ها غیبت در کلاس‌های ریاضی‌ است. شما با غیبت کردن در کلاس، یک فصل و مفهوم جدید از ریاضی را از دست خواهید داد و پس از مدتی با انبوهی از اطلاعات تلنبار شده مواجه خواهید شد که زمان زیادی برای درک کردن آن‌ها نیاز خواهید داشت.

گام سوم

بهترین روش برای یادگیری و حل سئوالات ریاضی گروهی درس خواندن است. پیدا کردن یک یا چند دوست که رغبت شما را در این درس بالاتر می‌برند برای یادگیری بهتر و راحت‌تر، سودمند خواهد بود.

گام چهارم

معلمان به طور معمول به دانش آموزانی که رغبت بیشتری برای درس خواندن دارند، توجه بیشتری نشان می‌دهند. با علاقه نشان دادن به درس شما هم انگیزه بیشتری برای گوش فرا دادن نکات درسی نشان می‌دهید.

گام پنجم

سئوال پرسیدن در کلاس از بهترین راه‌های فهم بهتر درس ریاضی است. حتی اگر جزء دانش آموزانی هستید که از پرسش در جمع خجالت می‌کشید می‌توانید سئوالات خود را در گوشه دفتر یا کتاب یادداشت کرده و بعد از کلاس با معلم در میان بگذارید. همچنین با چند بار پرسش در کلاس متوجه خواهید شد که مشکل و سوال شما، سئوال بسیاری دیگر از دانش آموزان است و این موضوع باعث افزایش اشتیاقتان برای پرسش خواهد شد.

گام ششم
اگر می‌خواهید سرعت حل و فهم ریاضی‌تان نسبت به دیگر دوستان بیشتر شود، سعی در بالا بردن مهارت‌هایی مثل حل سریع جدول ضرب و چهار عمل اصلی و دروس پایه کنید.

گام هفتم

استفاده نکردن از ماشین حساب گاهی در بعضی مسائل پیچیده‌ی ریاضی اجتناب ناپذیر است، ولی تلاش کنید تا جای ممکن از ذهن خودتان کار بکشید و از ماشین حساب استفاده نکنید.
این کار درک و فهم و سرعت شما را در حل معادلات ساده‌تر بالا می‌برد و به مرور در مسائل سخت هم بهتر عمل خواهید کرد.

Avatar
فرستنده: mahini [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
1,246 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir