زمان آغاز انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش

زمان آغاز انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش

نتایج اولیه کارنامه داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ تا سالی دیگر روی سامانه سازمانه سنجش قرار می‌گیرد.

به گفته ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبان می‌توانند در دو دسته با آزمون و بدون آزمون کار انتخاب رشته خود را انجام دهند.

انتخاب رشته داوطلبان مجاز از روز یکشنبه ۲۰ مرداد ماه آغاز می‌شود و البته دفترچه راهنمای انتخاب رشته از روز پنجشنبه روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است.

هر یک از داوطلبان می‌توانند ۱۵۰ کد رشته محل را بر اساس اولویت خود در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

از ویژگی‌های انتخاب رشته امسال می‌توان به انجام کار انتخاب رشته برای حتی آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری هم شرکت نکرده‌اند اشاره کرد این دسته از داوطلبان می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

سامانه انتخاب رشته مجازی راه کمک سازمان سنجش
سازمان سنجش و آموزش کشور برای کمک به داوطلبان و ارائه راهکاری منطقی و دقیق که به واقعیت نزدیک‌تر است سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور را راه‌اندازی کرده است این سامانه از زمان آغاز انتخاب رشته کار خود را آغاز می‌کند و به داوطلبان کمک کرده تا انتخاب رشته بهتری را داشته باشند.

انتخاب رشته بدون آزمون چگونه است؟
انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها که بر اساس معدل کتبی دیپلم است از روز ۲۰ مرداد ماه آغاز می‌شود همانطور که گفته شد آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون غایب بوده‌اند هم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش در دوره‌های بدون آزمون شرکت کنند ثبت‌نام تا ۲۸ مرداد ماه ادامه دارد.

ظرفیت پذیرش در هر یک از رشته‌ها چگونه است؟
ظرفیت کنکور امسال در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون مجموعا بیش از ۸۰۰ هزار نفر است که ۱۶۴ هزار و ۶۸۶ نفر در رشته‌ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی علوم ریاضی ۴۸ هزار و ۷۴۸ نفر در پذیرش با آزمون گروه ریاضی هستند.

پذیرش بدون آزمون گروه تجربی ۳۴ هزار و ۵۲۱ نفر و پذیرش با آزمون ۳۶ هزار و ۱۹۱ نفر است همچنین درگروه علوم انسانی ظرفیت پذیرش بدون آزمون ۱۵۷ هزار و ۲۹۵ نفر و پذیرش با آزمون ۲۷ هزار و ۹۸۱ نفر است.

در گروه علوم هنر ۱۵ هزار و ۵۸۶ نفر ظرفیت برای پذیرش بدون آزمون و ۴۶ هزار و ۲۵ نفر ظرفیت برای پذیرش با آزمون وجود دارد.

در گروه زبان‌های خارجی هم ۲۰ هزار و ۹۴۶ نفر ظرفیت بدون آزمون و ۴۲ هزار و ۷۵ نفر پذیرش ظرفیت با آزمون وجود دارد؛ که در مجموع ۵۹۶ هزار و ۸۸ نفر ظرفیت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و ۱۷۱ هزار و ۳۸۴ نفر پذیرش با آزمون است.

Avatar
فرستنده: s.zolfaghari [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
865 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir