غذاهای ممنوعه برای کنکوری‌ها

غذاهای ممنوعه برای کنکوری‌ها

کنکوری‌ها باید به خوراک خود اهمیت دهند چرا که مواد غذایی سالم باعث افزایش قدرت تمرکز و یادگیری آن‌ها می‌شود.

 

کنکوری‌ها چگونه هوششان را افزایش دهند؟

حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه تغذیه مناسب باعث بالا رفتن قدرت تمرکزمی‌شود، گفت: کنکوری‌ها باید در قدم اول به خوراک خود اهمیت دهند چرا که مواد غذایی سالم باعث بالا رفتن قدرت تمرکز و یادگیری آن‌ها می‌شود، همچنین این افراد در مصرف لبنیات بدون مسهل افراط نکنند.

وی بیان کرد: لبنیاتی مانند پنیر، ماست و دوغ موجب سردی زیاد مغز، خواب آلودگی و کاهش قدرت یادگیری می‌شود و هنگام خوردن این مواد از مسلهاتی مثل زیره، شوید، پونه و گل‌سرخ استفاده کنند، بعد از خوردن لبنیات بهتر است چند عدد خرما نیز میل شود.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: کنکوری‌ها باید روزانه یک لیوان شیر به همراه چند عدد خرما مصرف کنند، این افراد از خوردن غذا‌های زیاد سرخ شده، پر چرب، دیر‌هضم، پُِر‌حجم و کنسرو شده پرهیز کنند چرا که موجب کسالت و خستگی می‌شوند و باعث اختلالات در گوارش خواهد شد.

 

 
 

 

نقش خانواده‌ها در کاهش استرس کنکوری‌ها

عظمایی تشریح کرد: کنکوری‌ها چند روز مانده به امتحانات دچار استرس‌های روانی می‌شوند که این اضطراب و هیجان‌ها موجب کاهش یادگیری و بروز مشکلات گوارشی مثل دل‌درد، اسهال، یبوست، نفخ و باد می‌شود و حتی ممکن است دچار بیخوابی یا پُر‌خوابی شوند.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در کاهش استرس کنکوری‌ها، گفت: خانواده‌ها نقش پررنگی در پیشرفت کنکوری‌ها دارند؛ خانواده‌ه باید با فرزندانشان همدلی مناسبی داشته باشند و از ایجاد هرگونه تنش، اضطراب و استرس به کنکوری‌ها پرهیز کنند.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: کنکوری‌ها را به هیچ عنوان نباید با همسالان خود مقایسه کرد، آرام کردن محیط خانه بسیار اهمیت دارد و در یادگیری بهتر کنکوری‌ها بسیار تاثیر گذار است، خانواده‌ها باید با همدلی، محیطی را برای کنکوری‌ها فراهم کنند تا به دور از هرگونه اضطراب مطالعه داشته باشند.

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+1
آمار
1,211 نفر بازدیدکننده
1 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir