راه حل‌هایی ساده که استرس کنکوری‌ها را کاهش می‌دهد

0
راه حل‌هایی ساده که استرس کنکوری‌ها را کاهش می‌دهد

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید؛ خاطراتی که می‌تواند شیرین و یا حتی تلخ باشد.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره و نتیجه ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطف رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر گرفت و آن را رعایت کرد.

 

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی در زمینه کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های رسیدن به موفقیت را کسب کرده و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

 
راه‌های مفید برای کاهش استرس

اسماعیل قربانی مشاور تحصیلی درباره کاهش استرس کنکوری‌ها اظهار کرد: برای کاهش استرس در قدم اول باید ریشه آن را یافت؛ استرس باید ارزیابی شده و منبع آن پیدا شود زیرا ممکن است برای برخی افراد تکنیک‌هایی نامناسب ارائه شود؛ به طور مثال برخی افراد تکنیک تن‌آرامی انجام می‌دهند و یا برخی در روز‌ها و ساعاتی خاص کار‌هایی انجام می‌دهند که این کار‌ها اشتباه است و کار را سخت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرد مشکل خود را به‌صورت ریشه‌ای نمی‌داند، کار او سخت می‌شود؛ استرس یک فاجعه‌سازی است که خود فرد، اطرافیان و یا فضا‌های آموزشی آن را ایجاد می‌کنند، فاجعه یعنی فرد فکر می‌کند اگر در رشته مورد علاقه خود و در دانشگاه مورد علاقه قبول نشود اتفاقاتی بد رخ خواهد داد.

قربانی بیان کرد: یک مسئله فاجعه‌سازی درباره نحوه ورود دانش آموزان به دانشگاه است و باید این فاجعه سازی از دوش آن‌ها برداشته شود و بگوییم که همه تلاش خود را کرده‌ایم و اگر هم اتفاقی مطلوب نبود،  فاجعه‌ای رخ نداده است. باید باور کنیم کنکور برگی از زندگی است و همه آن را شامل نمی‌شود؛ زمانی که به این باور برسند می‌فهمند که فاجعه بزرگی نیست و با خونسردی کامل می‌توانند کار‌های خود را انجام دهند.

این مشاور تحصیلی افزود: دومین مسئله که باید برای کاهش استرس انجام داد این است که حتماً باید ارتباطات خود را با دانش آموزان کنکوری دیگر قطع کنند، به این معنا که اگر ارتباطی هم وجود دارد فارغ از صحبت‌های کنکور باشد چراکه وقتی آن‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند صحبت‌هایی متفاوت از کنکور می‌شود که در نتیجه استرس آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

 
 

 

در ایام نزدیک کنکور مطالب جدید یاد نگیرید

وی تشریح کرد: در ایام نزدیک کنکور نباید مطالب جدید یاد گرفت، زیرا باعث افزایش فشار روانی می‌شود.

قربانی اظهار کرد: با نزدیکشدن زمان کنکور اکثر دانش آموزان تصور می‌کنند هر مطلبی را که خوانده‌اند را فراموش کرده‌اند؛ در این حالت ما باید این باور را در آن‌ها ایجاد کنیم که تمام افراد کنکوری این حس را دارند و دانش آموزی نیست که این حس را نداشته باشد؛ وقتی در جلسه امتحان ۵ الی ۱۰ تست را مرور می‌کنید و مطالب خاطرتان است پس فراموشی رخ نداده و فقط آن اطلاعات ته‌نشین شده است و مطالب با یک جمع‌بندی مجدد به خاطرتان خواهد آمد و فراموشی مطلق اتفاق نیفتاده است.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: در حوزه رفتاری تکنیک‌هایی برای آرامش بدنی و ذهنی باید انجام دهند؛ برخی می‌گویند نباید لحظه به لحظه قبل از کنکور را از دست داد و تمام وقت خود را باید صرف مطالعه کرد که این اشتباه است این افراد باید حتما تفریح یا دورهمی بین مطالعه کنکور داشته باشید.

 
فواید تن آرامی برای کاهش استرس

وی افزود: افراد کنکوری می‌توانند برای کاهش استرس از وب سایت‌های معتبر روانشناسی و صحبت‌های انگیزشی معتبر استفاده کنند و در این بین کار‌های روان‌شناسی صحیح مانند تن‌آرامی در کاهش استرس مؤثر است.

قربانی یادآوری کرد: یکی دیگر از کار‌ها در کاهش استرس آب درمانی است که ذهن افراد را بازیابی می‌کند؛ دوش گرفتن کوتاه از جمله کار‌هایی است که پس از مطالعه در آخر شب می‌تواند سلول‌های بدنی را آرام کند، اما افراد پس از آن نباید هیچ کتاب و یادداشتی بخوانند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    100 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 فروردین 1398

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
    سوال: نام پایتخت ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.

    دسته بندی مطالب

    آخرین نظرات ارسالی

    سلام خسته نباشید اقا خواهش میکنم برای کنکور 99 موجودش کنید خیلی
    ظرف شماره4
    من دیگه واقعا نمیدونم باید با مشکل خوابم چیکار کنم تمام راه هارو
    سلام ببخشید واسه قبولی در تیزهوشان این کتاب کمک میکند یا نه
    سلام ببخشید این کتاب تمام مطالب ریاضی ۱ و حسابان ۱ رو به طور
    ممنون ازتون به من که واقعا کمک خوبی کرد

    نظرسنجی

    آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

    آمار سایت

    کل مطالب: 11257
    کل نظرات: 17825
    کل اعضا: 43440
    جدیدترین عضو: sahosseini79
    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 200066479311 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2018 Mehromah.ir