قوانین موفقیت

قوانین موفقیت

 آیا تا به حال با خود اندیشیده‌اید که رمز موفقیت انسان‌های موفق چه بوده است؟! به‌نظر شما به چه کسی انسان موفق گفته می‌شود؟ یا حتی موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟
آیا فقط کسانی که در کنکور، رتبه‌ی زیر 1000 کسب می‌کنند موفق هستند؟ آیا ملاک موفقیت در زندگی ما فقط کنکور است؟
دوستان من، موفقیت یک موقعیت نسبی است و برای هر کس نسبت به شرایط زندگی و آرمان‌هایش متفاوت است. همان‌طور که هیچ دو انسانی همانند یکدیگر نیستند، راه زندگی هر انسانی نیز متفاوت است، پس موفق شدن هر شخص نیز خاص خود اوست. اهدافتان را بنویسید، از ۵۰ سال آینده‌ی خود یک نمای کلی داشته باشید و برای خود مشخص کنید که چه زمانی به کدام هدفتان خواهید رسید و لازمه‌ی رسیدن به آن چیست. حال باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید، فقط همین! در طول مسیر از راهنمایی‌های دیگران بهره ببرید و سختی‌های مسیر را به جان بخرید. این سختی کشیدن و جنگیدن برای هدف، خود یک موفقیت بزرگ است. کنکور هم مانند موقعیت‌های دیگر می‌تواند شرایط موفق شدن شما را فراهم کند، پس به آن به شکل یک فرصت بنگرید و سعی کنید با تلاش، به خود و دیگران ثابت کنید که شما برای موفق‌شدن، آماده‌ی نبرد هستید.
قوانین موفقیت ساده‌اند. باور کنید که برای رتبه‌ی برتر شدن در کنکور لازم نیست قوانین پیچیده‌ای را یاد بگیرید و کار‌های خارق‌العاده‌ای انجام دهید، باید درس بخوانید، به همین سادگی. تلاش شما در راستای اجرای قوانین است که آن‌ها را با ارزش می‌کند، چه بسا بسیاری از این قوانین از زندگی انسان‌های موفق استخراج شده است. دانستن قوانین برای موفق شدن لازم است ولی کافی نیست. همان‌طور که شاعر پر آوازه‌ی ما سعدی چنین می‌فرماید که:

 
سعدیا گر‌چه سخن‌دان و مصالح‌گویی          به عمل کار برآید به سخن‌دانی نیست

 
دوستان خوبم اگر می‌خواهید در کنکورتان نتیجه‌ی مطلوب را کسب کنید، لازمه‌ی آن تلاش و سخت‌کوشی، برنامه‌ریزی درست و مطالعه‌ی زیاد و هدفمند است. برای دستیابی به این موفقیت دنبال راه دیگری نباشید، فریب تبلیغات را نخورید و منطقی فکر کنید. شرکت در کلاس‌های متعدد، مشاوره گرفتن از انسان‌های مختلف و صرف هزینه‌های بسیار تا زمانی که خود تلاش نکنید و سختی نکشید، رتبه‌ی شما را تغییر نخواهد داد. پس با توکل بر خداوند منان و تکیه بر تلاش و دانش خود پیش روید و هرگز نا امید نشوید.

«بدان‌که به هر چه می‌خواهی، خواهی رسید فقط باید عطش تو سیری‌ناپذیر و تلاش تو بی‌انتها باشد.»

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir