مثلث مرگ

مثلث مرگ

تعجب نكنيد، اين قسمت به رمان‌های علمی ـ تخيلی يا داستان‌های جنايی هيچ ربطي ندارد و اتفاقا به بطن زندگی‌های ما مربوط است.
این مقاله بیشتر مربوط به عوامل اصلی اتلاف وقت (وقت‌کشی) است. اینکه چرا این عوامل برچسب کشنده بودن گرفته‌اند را شما بهتر می‌دانید. اکنون که حدود نیمی از راه را طی کرده‌اید، بهتر است پس از اتمام این مقاله تصمیم جدی‌ای برای حذف آن‌ها از برنامه‌ی خود بگیرید. دلیل این اسم‌گذاری (مثلث مرگ) مشخص است و به این معنی است که اگر این 3 عامل کشنده در برنامه‌ی روزانه‌ی شما پررنگ هستند، مرگ خود را در کنکور تضمین کرده‌اید!

حالا اون سه تا چيز چيه؟، حدس بزنيد! خيلی ساده است. همون چيزایی كه هی شمارو از سر درس دوووووووووووووووووووووووووووووووووور  می‌كنه. اوليش خوابه، دوميش يخچاله، سوميش هم تلویزیونه كه اگر حروف اولش رو مرتب كنيم و كنار هم بذاريم و يه اسم رمز ازش بسازيم، «خيت» می‌شه!!!
هر كسی که اين سه تا رو خيلی دوس داره، هم زياد می‌خوابه و كسل می‌شه، هم زياد می‌خوره و چاق می‌شه، هم چشمش ضعيف می‌شه از بس كه اين كانال، اون كانال دنبال فوتبال و فوتسال و سريال و دو ريال! و . . . می‌گرده. باباجون، تو رو خدا يه سال اينارو ولشون كنين! هم برای سلامتيتون بهتره، هم برای درس و زندگی و كنكور و آينده‌تون. شما اراده دارید، سعادت و شقاوت! شما در دستان کوچکتان است! مهم این است که کدام را انتخاب می‌کنید و مهم تر از آن، اینکه چقدر حاضرید برای انتخاب‌هایتان تلاش کنید. یاد جمله ی ارسطو افتادم که می‌گفت: «شخصیت ما از آنچه مکررا انجام می‌دهیم شکل گرفته است. بنابراین داشتن شخصیت برتر، یک ویژگی نیست بلکه یک عادت است.» «خيت» و خیت‌های دیگر را هرچه زودتر کنار بگذارید. البته براي بعضی از داوطلبان، مثلث می‌شه مربع و مشكلاتشون بيش‌تر هم می‌ شه، يعنی تلفن و پیامک‌‌زدن‌های غیرضروری هم به اون چيزای قبلی اضافه می‌شه و اونوقت ديگه قوز بالا قوز می‌شه و خدا برسه به فرياد مشاور‌های اين رفقای مربعی!!! چه اعصاب قوی‌ای دارن، خدا صبرشون بده!
لیست ارزشیابی قاتلین زمان:
مشخص کنید در یک ماه گذشته چندبار کارهای زیر را انجام داده‌اید.
- تلویزیون دیدن               - پیامک زدن غیرضروری              - بیرون رفتن‌های طولانی
- خواب بیش از حد           - تلفن‌های طولانی                     - بازی‌های کامپیوتری 
- خوردن بیش از حد          - با موسیقی درس خواندن           - فوتبال و والیبال بیش از حد

 

مقاله مطرح شده از کتاب همراه من است!

Avatar
فرستنده: m.hosseini [آفلاین]

امتیاز دهید :
+3
آمار
1,820 نفر بازدیدکننده
3 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir