هنگام امتحان از خواندن کتاب‌های حجیم نترسید

0
هنگام امتحان از خواندن کتاب‌های حجیم نترسید

 اکثر دانش آموزان با شنیدن نام امتحان استرس را تجربه می‌کنند. وقتی استرس و  اضطراب امتحان دادن آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این عامل تبدیل به یک مشکل بزرگ برای آنها خواهد شد. دانش آموزان باید  عادت‌ها و راهبرد‌های مطالعه‌ای خوبی برای خود ایجاد کنند. زمان را مدیریت کرده و با   طفره روی، اختلال‌ها و حواس پرتی‌ها و تنبلی مبارزه کنند و مطالبی که باید مطالعه شود را یاد بگیرند.  

دانش آموزان باید فشار‌های بیرونی، نتایج موفقیت یا شکست آمیز (نمرات و فارغ التحصیلی)، فشار اطرافیان ، رقابت را فراموش کنند، البته رقابت مناسب تاثیر خوبی خواهد داشت. تجربه ثابت کرده مرور آخرین عملکرد در امتحانات برای بهبود بخشیدن و یادگیری مفید خواهد بود . دانش آموزان خیال می‌کنند درس خواندن شب امتحان سبب موفقیت آن ها خواهد شد، این تفکر کاملا اشتباه است و باید مطالعه در طول سال صورت بگیرد.

 

 
 

 

مطالعه را به شب قبل از امتحان موکول نکنید
دانش آموزان باید از حفظ کردن طوطی وار دوری کنند. بسیاری از دانش آموزان مطالعه را به شب قبل از امتحان موکول می‌کنند، اما این روش خوبی برای یادگیری نیست. هنگام فرا گرفتن درس ها تنها محیط یادگیری آکادمیک، دانستن مطالب و نکات کافی نیست، بلکه دانشجویان باید توانایی تفکر انتقادی راجع به آن‌ها را نیز داشته باشند. بهتر است مطالب درسی را به صورت روزانه مرور کنند. همین طور بحث‌های گروهی و استفاده از نوار‌ها و سی دی‌های آموزشی به یادگیری آن ها کمک خواهد کرد.

دانش آموزان که هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند باید مهم‌ترین و سخت‌ترین کارهای خود را انجام دهند. برای مثال اگر تمایل به خواندن درس ریاضی ندارند و آن را سخت‌ترین درس ممکن می‌دانند، بهتر است که ریاضی را اول صبح مطالعه کنند چرا که معمولاً هنگام صبح، مغز انسان در بهترین حالت آمادگی قرار دارد.

دانش آموزان ممکن است هر روز مباحث جدیدی را بخوانند بنابراین نکات مهم هر مبحث را همان روز مرور کنند. به دلیل اینکه چند روز بعد، نیاز به تلاش بیشتری برای یادآوری مطالب دارند با یک مرور سریع در انتهای روز، باعث تثبیت مطالب خوانده شده و یادآوری آسان تر آنها خواهد شد. دانش آموزان با مرور کردن روزانه مطالب درسی می توانند در وقتشان هم صرفه جویی کنند.

 

 
 

 

برای اینکه ساعت مطالعه،  بازدهی مناسبی داشته باشد؛ نیازمند تمرکز بالایی هنگام درس خواندن است. ایجاد تمرکز یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه باید تکنیک‌های تمرکز حواس را یاد  گرفت.  هر وقت هنگام مطالعه حواستان پرت شد با خودتان بگویید «ایست! برگردیم سر درس».

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,151 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir