شارژ باتری گجت ها بدون نیاز به تکنولوژی

0
اگر یک نظرسنجی بین کاربران گجت های دیجیتال، از تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها گرفته تا ساعت های هوشمند و دوربین های دیجیتال، برگزار شوند و در نظرسنجی، این سوال مطرح شود که بزرگترین مشکل این ابزارها چیست، بدون شک پاسخ درصد بسیار زیادی از آنها باتری است. این مشکل به خصوص درباره تلفن ها و ساعت های هوشمند بسیار زجرآور هستند چون کاربران مدت زمان بسیار زیادی را مشغول کار کردن با این گجت ها می باشند. به هر حال، در صورت استفاده مداوم از این دستگاه ها، می بایست بیش از یک بار در روز آنها را شارژ کنید. اما حالا یک شرکت پیدا شده که به جای افزایش توان باتری ها، ادعا می کند قصد دارد نیاز گجت ها به شارژ شدن را از بین ببرد.

کمپانی Stretch Sense که در نیوزلند قرار دارد، روز گذشته از حسگر جدیدی رونمایی کرد که در حال حاضر در دست ساخت است و می توان به کمک آن، گجت هایی ساخت که هرگز نیازی به شارژ شدن نداشته باشند. بن اوبراین، مدیر عامل Stretch Sense، در کنفرانس تکنولوژی های پوشیدنی درباره این سنسورهای تولید کننده انرژی توضیح داده است. سنسورهای ویژه این شرکت انعطاف پذیر و قابل خم شدن بوده و با این اتفاق، به تولید و ذخیره سازی انرژی می پردازند که این انرژی می تواند به عنوان نیروی محرکه دستگاهی که در آن به کار رفته عمل کند. Stretch Sense مدعی است تکنولوژی آنها کاملا ثبت شده و مرحله آزمایشات آکادمیک را با موفقیت پشت سر گذاشته است. حالا این کمپانی در حال کار با بیش از 100 مشتری درباره این سنسورهای جدید است.

اوبراین در این زمینه توضیح می دهد: "هدف ما از روز اول توسعه نوعی از تکنولوژی بوده که هدف مشخصی دارد: به دست آوردن انرژی از حرکات انسان. در همکاری انجام شده بین کمپانی ما و دانشگاه اوکلند، توانسته ایم راه حلی کم هزینه و مناسب به دست آوریم که در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید”. یکی از اولین بخش هایی که این سنسورها در آن به کار گرفته می شوند، دستبندهای سلامتی است. در این شرایط، با حرکت کاربر در حالت عادی و در زمان ورزش، این سنسورها تغییر شکل پیدا کرده و انرژی تولید شده توسط آن باعث کار کردن دستبند مورد نظر خواهد شد. همچنین حسگرهای نظارت زیست محیطی و حسگرهای سلامتی افراد سالمند نیز از دیگر مواردیست که می توان از سنسورهای Stretch Sense در آنها استفاده کرد. با این حال، هنوز زمان دقیقی برای عرضه رسمی این سنسورها به بازار اعلام نشده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,301 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 خرداد 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir