مهمترین اختراعات بشر در حوزه پزشکی سال ۲۰۱۴

+2
 به گزارش خبرگزاری مهر، محققان و مخترعان با تحقیقات و مطالعات خود به دنبال راه حل‌هایی برای تسهیل شدن زندگی انسان‌ها یا حذف بسیاری از موانعی هستند که در مسیر زندگی آنها قرار گرفته‌اند. اما بسیاری از نوآوری‌ها و گجت‌ها در حوزه پزشکی می‌توانند تغییرات بنیادی و اساسی را در زندگی انسان‌ها بر جای داشته باشند. در سال 2014 میلادی نیز اختراعات، نوآوری و گجت‌های بسیاری در این گروه قرار گرفتند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به معرفی آنها پرداخته می شود.

* اسمارت فونی برای تشخیص آب سیاه چشم
آب سیاه، یکی از بیماری‌های چشمی است که مبتلایان با فشار داخلی چشم مواجه می‌شوند و در صورتی که این موضوع دیر تشخیص داده شود، می تواند به بینایی شخص آسیب بزند. محققان دانشگاه استنفورد با کاشت متفاوتی از یک سنسور توانستند سطح فشار داخلی چشم را با یک اسمارت فون هوشمند کنترل کنند.

* سمعکی متفاوت برای کاربران اپل
در عصر مدرنیته، تمام تجهیزات و وسایل ارتباطی نیز رنگ و بوی مدرنیته به خود می‌گیرند. در سال جاری، سمعکی ساخته و روانه بازار شد که با سمعک‌های موجود در بازار تفاوت‌های بسیاری داشت تا سمعک سال 2014 میلادی رنگ و بوی مدرنیته را داشته باشد.

 این سمعک برای کاربران تلفن‌های هوشمند اپل ساخته شده تا با نصب یک نرم افزار به سادگی بتوانند ارتباط بین تلفن همراه و سمعک را برقرار کرده و کنترل صداهای اطراف یا میزان صدا را تغییر دهند. در این صورت، سمعک از حالت سنتی خود خارج شده و تبدیل به یک هدفون می شود.


 * ساخت کوچکترین و سریع‌ترین نانوموتور جهان
اختراع نانوموتورها، یکی دیگر از مهمترین نوآوری‌های سال جاری نام گرفته است زیرا این اختراع توانست تغییر شگرفی را در نجات زندگی انسان‌ها ایفا کند. این موتور در حدی کوچک است که می تواند در درون یک سلول قرار گرفته و برای انتقال داروهای خاص یا هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین ویژگی‌های این نانوموتورها می توان به سرعت بالا، عمر طولانی و همینطور عدم هدف گرفتن سلول های سالم اشاره کرد.


 * اکسو اسکلت
اکسو اسکلت به گجت پوشیدنی اطلاق می‌شود که معلولان با پوشیدن آن می توانند فعالیت‌های مکانیکی خود را با استفاده از نیروی ذهن انجام دهند. پروژه با این امید پیش می‌رود که قدرت دوباره راه رفتن را به معلولان بخشیده و معلولان با پوشیدن این روبات قادر به راه رفتن مجدد باشند. اولین اکسواسکلت در بازی‌های جام جهانی دیده شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,855 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 آذر 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir