تأثیر قطعی معدل در کنکور ظلم به دانش‌آموزان است

+1
تأثیر قطعی معدل در کنکور ظلم به دانش‌آموزان است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس گفت: زیرساخت‌های لازم برای تاثیر قطعی معدل در کنکور وجود ندارد و این مسأله ظلم به دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اراک با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای تاثیر قطعی معدل در کنکور وجود ندارد و این مسئله ظلم به دانش آموزان است، اظهار کرد: دانش‌آموزان از یک سوی خود را برای تاثیر مثبت معدل بر کنکور آماده کرده‌اند،  اما هنوز زیرساخت‌های لازم برای تاثیر قطعی کنکور در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما هنوز بانک سوالات استاندارد در کشور نداریم، بنابراین سوالات بصورت یکنواخت در کشور توزیع نمی‌شود و این موضوع موجب بی‌عدالتی می‌شود و اعمال تاثیر قطعی معدل یک نوع ظلم به دانش‌آموزان است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس افزود: از طرف دیگر تصحیح کنندگان سوالات دارای سلیقه متفاوت هستند و این موضوع موجب آسیب‌دیدن دانش آموزان می‌گردد.

نایب رئیس کمیته تحقیقات وفناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشور حدود 18 نوع مدرسه داریم و با این وضعیت چگونه می‌توان تاثیر قطعی معدل را تجربه کنیم؟!

سلیمی افزود: برخی دانش آموزان از خانواده‌های متمول و ثروتمند هستند و در مدارس وی آی پی با سرویس‌دهی‌های ویژه تحصیل می‌کنند و بنابراین معدل‌های بالا برای آنها لحاظ می‌گردد، اینکه بخواهیم این دانش‌آموزان را با دانش‌آموزانی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند، در یک سطح ببینیم، یک نوع ظلم آشکار است، دانش‌موزانی که توان مالی استفاده از این مدارس با سرویس‌های ویژه را ندارند، چه گناهی کرده‌اند؟!

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر فردی به هر علتی در سنین پایین‌تر نتوانست خوب درس بخواند و در سنین بالاتر یکباره رشد کرد، با تاثیر قطعی معدل دیگر نمی‌تواند خود را برساند و با سرنوشت و آینده آنها بازی می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه این عوامل این مسئله را به ما گوشزد می‌کند که به هیچ وجه زیر بار تاثیر قطعی معدل نرویم و سعی ما در مجلس این است که در مجلس تاثیر مثبت معدل در کنکور را نهایی کنیم.

سلیمی تاکید کرد: ما در کمیسیون بر روی این موضوع خیلی کار کرده‌ایم و سعی کردیم نمایندگان را قانع کرده و استدلال‌های خود را برای آن ها بیان کرده‌ایم و خوشبین هستیم که تاثیر مثبت معدل بتواند رای بیاورد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,429 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 مهر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir