حذف کنکور فقط با تاثیر قطعی معدل در کنکور محقق می‌شود

0
حذف کنکور فقط با تاثیر قطعی معدل در کنکور محقق می‌شود

فرهاد فلاحتی با اشاره به سرگردانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم درخصوص نحوه تاثیرگذاری معدل در کنکور، گفت: برگزاری کنکور با روش امروزی مانعی برای پرورش و تربیت است و تمامی کارشناسان حوزه آموزش می‌دانند تنها راه حذف این آزمون برگزاری امتحانات نهایی استاندارد است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید شرایط برگزاری امتحانات نهایی استاندار را برای تمامی پایه‌های متوسطه فراهم کند، افزود: پرورش و تربیت نسل آینده با وجود آزمون استرس زایی مانند کنکور ممکن نیست.

وی بیان کرد: اگرچه درحال حاضر دانش آموزان پایه دوازدهم ناچارند از یک سو در آزمون سراسری و از سوی دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند و برای موفقیت از پس هر دو مانع برآیند اما اگر به دنبال حذف کنکور هستیم چاره ای دیگری وجود ندارد؛ اگر وضعیت کنکور یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود در سال‌های آینده مشکلاتی همانند سردرگمی دانش‌آموزان، تبعیض و... ایجاد نمی‌شود.

اگر تاثیر معدل در کنکور 98 مثبت باشد حذف کنکور غیرممکن می شود

فلاحتی با انتقاد از طرح "اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور"، خاطرنشان کرد: طراحان این طرح با بیان موضوعاتی مانند عدم اطمینان به امتحانات نهایی و .... خواستار تاثیر مثبت معدل در کنکور هستند در حالیکه اگر برای امسال نیز این تاثیر به صورت مثبت اعمال شود دور باطل همچنان ادامه خواهد داشت و حذف کنکور امکان پذیر نیست.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: به زعم مسئولان آموزش و پرورش شرایط برای برگزاری امتحانات نهایی استاندارد آماده است؛ اگرچه در سال نخست اجرایی کردن تاثیر قطعی معدل در کنکور فشارهایی بر دانش آموزان  وارد خواهد شد اما در سال‌های بعدی تمامی این مشکلات و مسائل برطرف شده و دغدغه ای ندارند زیرا به تدریج تست زنی و کنکور از میان برداشته می شود.

گزینش دانش‌آموزان با معدل 20 برای رشته های پزشکی، داروسازی و.... چگونه خواهد بود؟

وی با اشاره به دغدغه برخی از کارشناسان حوزه آموزش مبنی بر اینکه ممکن است در کشور 150 هزار دانش آموز با معدل 20 وجود داشته باشد بنابراین نحوه ارزیابی و گزینش داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها و رشته‌ها چگونه خواهد بود، عنوان کرد: برای رفع این مشکل باید شیوه هایی در آئین نامه های ارزیابی و ارزشیابی ورود متقاضیان به دانشگاه تعریف شود تا از طریق این راهکارها مشخص شود کدام یک از  150 هزار دانش‌آموز با معدل 20 رشته پزشکی و کدامیک داروسازی و... را ادامه دهند.

فلاحتی تاکید کرد: باید به آموزش و پرورش برای ایجاد زیرساخت های برگزاری آزمون های نهایی استاندارد کمک کرد، تا در پایه های یازدهم و دهم نیز امتحانات نهایی و استاندارد شود و به تدریج در سال های آینده کنکور برچیده شود.

حذف کنکور؛ ارتقا کیفیت آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورتی که کنکور حذف شود کیفیت آموزشی کشور ارتقا پیدا می کند زیرا دغدغه بزرگی به نام آزمون سراسری وجود ندارند و دانش‌آموزان می دانند برای موفقیت باید تنها کتب درسی را مطالعه کنند و نیازی به آموزش تکنیک های تست زنی ندارند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,300 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 مهر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir