مرحله نخست حذف کنکور سال آینده اجرا می شود

+3
مرحله نخست حذف کنکور سال آینده اجرا می شود

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر حذف کنکور سراسری گفت: طرح حذف کنکور تدوین شده و سال آینده مرحله نخست این طرح اجرا می شود.

 

مجتبی شریعتی نیاسر روز شنبه در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: شیوه پذیرش دانشجو، کنکور سراسری و سهمیه بندی های دانشگاه ها نیاز به بازنگری دارد.
وی خاطرنشان کرد: وجود یک میلیون پشت کنکوری پذیرفته نیست و این رقم باید به دست کم 200 هزار نفر کاهش یافته و جو روانی کنکور از بین برود.
شریعتی به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: آمایش آموزش عالی با حمایت دولت تدوین و ابلاغ شده و همچنین در برنامه ششم توسعه سهم دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تدوین و مشخص شده است.
وی اضافه کرد : براساس همین برنامه تا سال 1400 میلادی دانشگاه های کشور باید پنج درصد دانشجوی بین المللی، 20 درصد ملی، 35 درصد منطقه ای و 40 درصد محلی جذب کنند.

حصارهای بین دانشگاه و جامعه برداشته شود

 
رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز در این نشست با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و برداشته شدن حصارهای بین این دو حوزه، گفت: اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در گرو برداشته شدن حصارهای بین جامعه و دانشگاه است.
یعقوب محمدی فر اظهار داشت: پردیس های دانشگاهی در کشور فاصله های بسیاری با جامعه شهری و مردم دارد که این فاصله ها باید از بین برود.
وی افزود: هم اینک مردم فکر می کنند که توان نفوذ به دژ محکم و نفوذناپذیر دانشگاه ها را ندارند.
محمدی فر اضافه کرد: رشد شتابان آموزش عالی در سال های اخیر و ناهمگونی اشتغال و نیاز بازار با تخصص های دانش آموختگان از آسیب های به وجود آمده است.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در صورت حذف دیوارهای بین دانشگاه و جامعه، دانشجویان و جامعه دانشگاهی احساس مفید بودن می کنند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید گام هایی برای تحقق این مهم برداشته شده است، گفت: اتاق های فکر و شبکه ملی دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید تشکیل شده و نتایج خوبی با دنبال داشته است.
در دانشگاه بوعلی سینا هم اینک ۱۲ هزار دانشجو در ۳۱۰ رشته تحصیل می کنند که ۹۰۰ نفر در مقطع دکتری و ۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد هستند‌.
پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,698 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 شهریور 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir