پیشنهاد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸

0
پیشنهاد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از پیشنهاد کمیسیون متبوع خود به شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر اعمال مثبت (و نه قطعی) تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ خبر داد.
سیدحمایت میرزاده  در تشریح دستور کار امروز ( یکشنبه، 28 مردادماه ) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: در اولین دستور کار کمیسیون، مصوبه شورای سنجش و پذیرش در مورد تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و پذیرش و معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که مقرر بود کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و اعتراضات انجام شده در این زمینه را بررسی کند، آقای دهمرده گزارشی در این خصوص ارائه داد.

میرزاده بیان کرد: از طرف کمیسیون آموزش به شورای سنجش و پذیرش دانشجو توصیه شد در صورت امکان در مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98 تجدید نظر کند و برای سال 98 نیز تاثیر مثبت در کنکور لحاظ شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 98 مغایر با قانون سنجش و پذیرش نیست، به خانه ملت توضیح داد: خیر؛ مغایر با قانون نیست زیرا براساس قانون بایستی تا سال 95 حداقل 85 درصد ظرفیت  پذیرش در دانشگاه‌ها براساس سوابق تحصیلی باشد؛ طبق گزارش کمیته آموزش عالی در حال حاضر تکمیل 85 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی محقق شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دومین دستور کار کمیسیون آموزش، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نمایندگان در کمیسیون به پیشنهاد واحدی درباره سهمیه ایثارگران در کنکور نرسیدند مقرر شد کمیته آموزش عالی مجددا سهیه‌ها را بررسی کند تا با ارائه پیشنهاد جدید تغییرات را برای اعمال در کنکور امسال در صحن علنی مطرح کنیم.

 

یک خبر خوب برای داوطلبان متقاضی کنکور ۹۸

 

رئیس سازمان سنجش گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه کرده است تا تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به‌صورت مثبت اعمال شود.

 

تأثیر قطعی 30درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98 که به‌موجب تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مصوب شده بود، باعث موجی از اعتراض‌ها میان داوطلبان کنکور شد و اغلب آنها اعمال سوابق تحصیلی با تأثیر قطعی را به‌نفع خود نمی‌دانستند.

در همین رابطه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلساتی را با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم به‌منظور بررسی جوانب مختلف تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار کرد و در آخرین جلسه تصمیمات جدیدی اخذ شد.

آن‌گونه که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش گفته است، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توصیه کرد تا تأثیر سوابق تحصیلی برای کنکور 98 نیز به‌صورت مثبت باشد.وی افزود: موضوع تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 یک بار دیگر در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده بررسی خواهد شد.

خدایی گفت: در کنکور 97 از مرز تکلیف قانون برای پذیرش 85 درصد داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی عبور کرده و هم‌اکنون 90 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها با استفاده از سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود و کنکور برای 10 درصد از رشته‌ها باقی مانده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,763 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir