احتمال تغییر زمان کنکور 98

0
احتمال تغییر زمان کنکور 98

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع معاونان آموزشی مناطق آموزش و پرورش خراسان رضوی از احتمال انتقال زمان برگزاری کنکور به دهه سوم تیر ماه در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی زرافشان در جمع معاونان آموزشی و تعدادی از مدیران مدارس مناطق مشهد و تبادکان اظهار کرد: با تغییر ساختار نظام آموزشی به 6-3-3 با مشکلاتی مواجه شدیم که با همت همکاران برطرف شد، البته به جهت اینکه پایه دوزادهم پایه خروجی آموزش و پرورش و متصل به بازار کار یا ادامه تحصیل است مسئله استقرار را باید جدی تر پیگیری کرد.

وی ادامه داد: در زمان استقرار پایه ششم 50 تا 60 هزار معلم کمبود نیرو داشتیم که از طریق خرید خدمات و حق التدریس این کمبود را جبران کردیم و اکنون یک سوم نیروی مورد نیاز در پایه دوازدهم را داریم و دو سوم باید تامین شود که این تعداد حدود 30 هزار نفر است.

زرافشان با تاکید بر اینکه تمام کلاس‌ها باید در مهر 97 آماده پذیرش دانش‌آموزان باشد گفت: در مهرماه 96 گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دوره دوم متوسطه به تفکیک جنسیت و رشته به استان‌ها ارسال کردیم و درخواست کردیم از مرحله برآوردهای کلان به سمت میدان عمل که منطقه و شهرستان است پیش برویم که خوشبختانه این کار انجام شده و ما هم بر این اساس یک جمع بندی برای آقای وزیر تهییه کردیم اما با وجود این شرایط نیاز داریم تراز نیروی مورد نیاز را در سطح منطقه تعیین و در همین سطح تامین نیرو کنیم.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز برنامه ریزی وزارت اموزش و پرورش مذاکرات مفصلی با دستگاه زیربط برای تامین نیروی انسانی دارند اما سو برداشتی ایجاد شده که دستگاه آموزش و پرورش با تعداد نیروی انسانی کمتر قابل اداره است اما واقعیت این است که در حال حاضر ما با 750 هزار نفر آموزش و پرورش را اداره می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص فرآیند برگزاری ازمون استخدامی تصریح کرد: اصرار داشتیم آزمون استخدامی را زودتر برگزار کنیم و امیدواریم در این آزمون با جذب 17 تا 18هزار نفر بخشی از کمبود را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای تامین کمبود نیرو ادامه خدمت همکاران بازنشسته است که راهکار مناسبی است و ما از همکاران بازنشته برای استمرار خدمت دعوت می‌کنیم که هم بتوانند از مزایای رتبه بندی بهره مند شوند و هم به جبران نیروی آموزشی ما کمک کنند.

زرافشان همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی فضاهای آموزشی افزود: ساماندهی فضای آموزشی در زمان استقرار پایه ششم یکبار انجام شد و یکبار هم در پایه نهم اینکار انجام شد و الان هم نیاز داریم ساماندهی مجدد انجام بشود و این مورد نیز باید در مدیریت شهرستان‌ها و مناطق انجام شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت مدارس و هنرستان‌ها استفاده کنیم البته در بعضی موارد هم نیاز است به سمت دو نوبته شدن فضاهای آموزشی حرکت کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پی دی اف کتاب‌های درسی تا پایان تیر ماه در سایت دفتر تالیف قرار خواهد گرفتو امسال بر خلاف سال گذشته که فقط نمایندگان معلمان به این نسخه ها دسترسی داشتند دسترسی برای همه معلمان ایجاد می‌شود .

وی همچنین خاطر نشان کرد: به شخصه با تدریس مدیران و معاونین موافق نیستم اما امسال شرایط ویژه‌ای وجود دارد که باید بتوانیم کمبود نیروی انسانی را فراهم کنیم و لذا باید از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش سهمیه جذب سرباز معلمان را 5 هزار نفر در کل کشور اعلام کرد و گفت: امتحانات نهایی به پایه دوازدهم منتقل شده و ساعت آموزشی به 36 ساعت در هفته افزایش یافته که در شاخه‌های فنی حرفه تا 40 ساعت افزایش پیدا می‌کند و با توجه به این موضوع تلاش خواهیم کرد کنکور 98 را به دهه سوم تیرماه منتقل کنیم تا فاصله کافی برای دانش‌آموزان ایجاد شود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال جاری مثبت هست اما برای سال 98 هنوز مشخص نیست اما آنچه قطعی است این است که تاثیر این سوابق حفظ خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,482 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir