رشته‌های پر متقاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد با کنکور می‌شوند

0
رشته‌های پر متقاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد با کنکور می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد ارومیه گفت: بر اساس تصمیم وزارت علوم از سال‌های آینده در رشته‌های بدون کنکور پر متقاضی دانشگاه آزاد از جمله معماری، حقوق و حسابداری با کنکور دانشجو بپذیرد.
عزیز جوان پور با اشاره به تصمیم جدید وزارت علوم در رابطه با رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به گفته‌های جدید وزارت علوم مقرر شده است که از سال‌های آینده در برخی از رشته‌های پر متقاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد از جمله حقوق، معماری و حسابداری دانشجو را با اخذ کنکور پذیرش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه بیان کرد: در آذربایجان غربی رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد بسیار کم است و  امسال در شاخه‌های انسانی و فنی مهندسی  رشته‌ای با آزمون نداریم و داوطلبین می‌توانند بدون کنکور در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر دانشجوها در برخی از رشته‌های فنی مهندسی از جمله رشته‌های عمران و برق  با اخذ کنکور در این رشته‌ها پذیرش شده و تحصیل می‌کردند که امسال این رشته‌ها نیز  بدون کنکور شده است.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه تصریح کرد: دانشگاه آزاد فقط در شاخه‌های علوم پایه و تجربی رشته‌های با کنکور دارد و زیر شاخه‌های رشته‌های با آزمون تجربی شامل پرستاری، مامایی، اتاق عمل،  دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی است که رشته علوم آزمایشگاهی به‌تازگی اضافه شده و دانشگاه آزاد در این رشته‌ها هیچ دانشجویی را بدون کنکور پذیرش نمی‌کند.

وی افزود: در دانشگاه‌های دولتی به خاطر نبود هزینه و شهریه تمامی دانشجوها ثبت‌نام می‌کنند  ولی در دانشگاه آزاد  به خاطر هزینه و شهریه های زیاد بعضی از دانشجوها ثبت‌نام می‌کنند ولی برخی دیگر از دانشجوها که قادر به پرداخت شهریه‌ها نیستند  ثبت‌نام نمی‌کنند و همین عامل سبب می‌شود که دانشجوهای دانشگاه آزاد کاهش یابند.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه درباره‌ی برگزاری آزمون ها گفت: در سال‌های قبل دانشگاه آزاد خود برگزارکننده کنکور دانشگاه آزاد بود و پذیرش دانشجو و تکمیل ظرفیت در دست عوامل دانشگاه آزاد بود ولی حال که سازمان سنجش برگزارکننده کنکور است تعداد دانشجوها و تکمیل ظرفیت نیز به عهده سازمان سنجش است.

جوان پور خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد کمبود منابع مالی داریم و اکثر واحدهای آذربایجان غربی از جمله واحدهای مهاباد، ماکو، خوی، نقده، سلماس و میاندوآب زیان ده هستند و این در حالی است که فقط دو واحد ارومیه و بوکان زیان ده نیستند.
وی اظهار کرد: در دوره‌های دکتری 68 دانشجو به دانشگاه آزاد ارومیه معرفی و ثبت نام شده‌اند که 14 و 15 این ماه نیز دانشجوهای ارشد می‌توانند ثبت‌نام را شروع کرده و از هفته بعد نیز دانشجویان کارشناسی با کنکور و بدون کنکور شروع به ثبت‌نام نهایی می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,555 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 شهریور 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir