5 توصیه برای انتخاب رشته کنکور سراسری

0
5 توصیه برای انتخاب رشته کنکور سراسری

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۵ مرداد ۹۶ منتشر می‌شود، دفترچه انتخاب رشته از چهارشنبه 11 مرداد روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و مجازین از 19 تا 23 مرداد می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.

امسال نیز چون سال گذشته به نظر می‌رسد تمام داوطلبان کنکور سال 96 مجاز به انتخاب رشته خواهند شد و این روزها خیلی از داوطلبان منتظر دریافت نتیجه آزمون، رتبه و تراز برای انتخاب دانشگاه و رشته مورد علاقه خود هستند.

همین مساله سوالات زیادی را درگیر ذهن داوطلبان کرده است، از جمله اینکه با این رتبه در کدام دانشگاه، شهر یا رشته شانس قبولی وجود دارد؟ آیا می‌توان در شهر یا رشته مورد نظر قبول شد؟ در کنکور سال گذشته، داوطلبان مشابه شرایط کجا قبول شدند؟ و... . به همین بهانه ذکر چند توصیه کاربردی مهم است.

طی روزهای مانده تا آغاز انتخاب رشته به جای اینکه وقت‌تان را در شبکه‌های اجتماعی سپری کنید، می‌توانید با کمی جست‌وجو در فضای اینترنت به پاسخ چند سوال اساسی مطرح‌شده در بالا برسید. کار دیگر سوال از دوستان و آشنایان مطلع است که می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

حتما قبل از انتخاب رشته برای یک‌بار هم که شده، هدف و ‌انگیزه خود را از انتخاب رشته مشخص کنید. طی سال‌های اخیر پشت پرده اکثر موج مهارنشدنی فارغ‌التحصیلان بیکار و ترک‌تحصیل‌شده‌ها،  همین انتخاب رشته بوده است.

انتخاب رشته را با توجه به علاقه و استعداد و توانایی خود انجام دهید؛ لطفا «پرستیژ» مقابل فامیل و دوستان را رها کنید و دنبال شاخص‌های «واقعی» باشید. توانایی فرد ‌انگیزه خوبی برای تعیین رشته دانشگاهی است. اگر داوطلبی در رشته خاصی توانایی یا استعداد خاصی داشته باشد، دلیل خوبی برای تعیین آن رشته دارد. البته منظور از علاقه فردی، تمایل داوطلب به یک رشته بدون در نظر داشتن عوامل اجتماعی یا اقتصادی آن است. یک رشته خاص می‌تواند‌ انگیزه‌های فردی، اجتماعی و اقتصادی داوطلب را ارضا کند و با انتخاب آن رشته خاص، وی چندین عامل را با هم و یکجا صاحب شود.

دفترچه انتخاب رشته را با دقت بخوانید، این دفترچه ضمن اینکه خیلی از گره‌های ذهنی شما را باز می‌کند، نکاتی در خود دارد که حتی به گفته مسئولان سنجش باعث می‌شود شانس قبولی شما در دانشگاه و رشته مورد نظر تا 60 درصد افزایش یابد.

اگر رتبه‌ای کسب کرده‌اید که مطمئن هستید در دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله شریف، تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر و... قبول نمی‌شوید حتما به دنبال دانشگاه‌های محل زندگی خود باشید. به‌طور خلاصه انتخاب شهر دیگر، یعنی تحصیل در شهری دیگر برای چندین سال، هزینه‌های زیاد رفت و آمد بین شهر محل سکونت و شهر محل تحصیل، اقامت در خوابگاه دانشجویان یا پیدا کردن محل سکونت، اختلاف فرهنگی بین شهر محل سکونت و شهر محل تحصیل، جدا شدن از خانواده و امکاناتی که در خانواده فراهم بود و به تنهایی زندگی کردن و سایر موارد مشابه، نمونه‌هایی از این مشکلات است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,031 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 مرداد 1396

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir