توصیه های پایانی کنکور

0
توصیه های پایانی کنکور

رقیه ارجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی افراد در روز قبل از کنکور به فعالیت‌های تفریحی پرداخته و استراحت می‌کنند که این اقدامات می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد؛ اما اگر برخی افراد احساس می‌کنند که نیاز به مطالعه بیشتری دارند، بیش از چهار ساعت درس نخوانند و استراحت کنند. در روز کنکور نیز ساعت، مداد، پاکن، آب، شکلات غیر کاکائویی و یا خرما به همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر داوطلبان دچار استرس هستند با افرادی که اضطراب شدیدی دارند و یا همچنان به درس خواندن مشغول هستند، برخورد نکنند.

نحوه ترتیب تست‌زنی دروس در کنکور
مشاور تحصیلی مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص ترتیب تست‌زنی دروس در کنکور، تاکید کرد: ترتیب تست‌های دروس در دفترچه کنکور استاندارد و بر اساس اصول روان‌شناختی است، اما برخی از داوطلبان با توجه به میزان تسلط خود بر روی دروس، این ترتیب را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین اگر دانش آموزان تصمیم گرفتند طبق دفترچه آزمون عمل نکنند، حتما باید از قبل طی آزمون‌های آزمایشی ترتیب تست‌زنی خود را محک زده بزنند.

استفاده از روش "زمان‌های نقصانی"
ارجی عنوان کرد: دانش آموزان در کنکور به روش زمان‌های نقصانی عمل کنند، یعنی زمان هر درس را در نظر بگیرند و ابتدا به سوالاتی که مسلط هستند، پاسخ دهند و پس از آن سوالاتی که نیاز به تفکر بیشتری دارد را با علامت ضربدر مشخص کنند و در کنار سوالاتی را که اصلا پاسخ آن را بلد نیستند، علامت منفی بگذارند. پس از پاسخگویی به سوالاتی که بلد هستند، به سراغ سوالاتی که علامت ضربدر دارد را پاسخ دهند و به هیچ عنوان سراغ سوالاتی که علامت منفی دارد را نروند.

وی تصریح کرد: داوطلبان کنکور سعی کنند روی یک سوال وقت نگذارند، زیرا ارزش سوالات در کنکور یکسان است و قرار نیست تمام سوالات را پاسخ دهند؛ بنابراین باید هنر گذر از برخی از سوالات را داشته باشند. زمانی که داوطلبان به هر سوال پاسخ می‌دهند تصور کنند که همان یک سوال برابر با کنکور است و تمام تمرکز خود را روی آن بگذارند و سپس به سراغ سوال بعدی به همین روش بروند.

این روانشناس تربیتی اضافه کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود به هیچ عنوان طی آزمون خود درصدگیری نکنند، زیرا این اقدام علاوه بر اتلاف زمانشان، موجب افزایش اضطراب آنان می‌شود.

ارجی افزود: زمانی که داوطلبان در کنکور با سوالات آسان مواجه می‌شوند، گمان می‌کنند که پاسخ آنان اشتباه است درحالی‌که این تفکر نادرست بوده، زیرا کنکور برای سه سطح ضعیف‌، عالی و متوسط در نظر گرفته شده است.


اشتباهات رایج در کنکور
وی خاطرنشان کرد: داوطلبان کنکور به اشتباهات عمودی و افقی توجه داشته باشند، به این معنا که پاسخ هر 10 سوال آزمون را در ردیف‌های افقی و عمودی پاسخنامه کنترل کنند تا اشتباه نکرده و جای خالی یا جابه‌جایی نداشته باشند.

مشاور تحصیلی مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: دانش آموزان سعی کنند به هیچ عنوان پاسخ غلطی در کنکور ندهند و حتی اگر تا 50 درصد به پاسخ سوالی شک داشتند، جواب ندهند. خالی گذاشتن برخی از تست‌ها می‌تواند عملکرد بهتری را برای آن‌ها رقم بزند.

ارجی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان حتما زمان خود را در آزمون کنکور مدیریت کنند، گفت: خود گویی‌های مثبت می‌تواند در کاهش اضطراب داوطلبان کنکور موثر باشد.

وی با اشاره به نقش والدین در روزهای باقی مانده تا کنکور یادآور شد: دانش‌آموزان در هفته آخر کنکور به‌اندازه کافی اضطراب را تجربه می‌کنند، بنابراین اطرافیان آنان باید سعی کنند که این استرس‌ها را تشدید نکنند. والدین باید در این ایام با اطمینان دادن، تشویق کردن و آرام کردن فرزندانشان از میزان اضطراب آنان بکاهند و به آنان بفهمانند که تنها تلاش آنان در کنکور برایشان اهمیت دارد نه نتیجه آن و پس از این آزمون هیچ تغییری در میزان علاقه خانواده به فرزندانشان به وجود نخواهد آمد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,721 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 تیر 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir