روش مطالعه دروس در ایام نوروز

0
روش مطالعه دروس در ایام نوروز

ایام عید یکی از دوره‌های بسیار مهم در طول سال تحصیلی کنکور می‌باشد. تعطیلات تابستان و ایام امتحانات دی ماه از دوره‌های مهمی بودند که پشت سر گذاشتیم. تفاوت این دوره‌ها با سایر روزها در این است که دانش‌آموزان در این ایام به مدرسه نمی‌روند یعنی مطالب جدیدی آموزش داده نمی‌شود. از طرفی، آزمون‌های هم که در این دوره‌های خاص گرفته می‌شود، بیش‌تر جنبه‌ی مرور و دوره‌ی آزمون‌های برگزار شده‌ی قبلی است که همین نکته، مهم‌ترین وجه مشترک دانش‌آموزان و فارغ التحصیلان است. لذا ضرورتی ندارد که تفاوت‌هایی زیادی بین برنامه‌های این دو گروه قایل شویم.


چند نکته لازم است که جهت استفاده بهینه از ایام نوروزی متذکر شویم. یادتان باشد در پیش گرفتن تجربه موفق دیگران و بومی کردن شرایط کاری آن‌ها، با توجه به شرایط فردی، می‌تواند موفقیت شما را صد چندان کند. بنابراین با دقت مطالب مقاله حاضر را مطالعه کرده و سپس در اولین فرصت، شروع به انجام برنامه‌ریزی کوتاه مدت مورد نظر خود کنید.

 

1- شاید اولین سؤالی که به ذهن می‌رسد، تعداد روزهایی است که می‌توان به دید و بازدید و مسافرت در این ایام عید پرداخت. توصیه می‌شود تا حد امکان بیش از 2 الی 3 روز را به این امر اختصاص ندهید. تا فرصت کافی برای مرور تمامی مباحث مورد نظر داشته باشید. این امر موجب می‌شود تا هم در آزمون پیش‌رو در فروردین ماه موفق‌تر عمل کنید و هم زمان مناسبی است تا به اشکالات علمی خود پی‌برده و آن‌ها را در فرصت باقی مانده بر طرف کنید.

 
درس خواندن در نوروز
 
 

2- نگرانی اکثر دانش‌آموزان در ایام عید، سایر مباحث مانده‌ای است که فرصت مطالعه‌ی آن‌ها در این ایام نیست. ابتدا لازم است بدانید حتی رتبه‌های سه رقمی کنکور هم، ممکن است نتوانند تمامی مباحث درسی خود را تا آخر اردیبهشت به اتمام برسانند. از طرفی فرصت ارد‌یبهشت‌ماه برای مباحث مانده شما کم نبوده و در این ماه می‌توانید با خیال راحت به مطالعه‌ی آن مباحث بپردازید.

 

3- قبل از این‌که شروع به برنامه‌ریزی و پخش مباحث درسی در طول روزهای برنامه‌ی درسی خود کنید، ابتدا باید یک تحلیل و ارزیابی سریع از روند آزمون‌های گذشته خود داشته باشید و مباحث را با توجه به میزان تسلط خود به سطوح ضعیف، متوسط و قوی تقسیم‌بندی کنید و با توجه به سطح هر مبحث، استراتژی مطالعاتی مختص آن را پیاده کنید.

 

4- برای مباحث ضعیف‌تر، بهتر است که دوباره جزوه و کتاب درسی را به دقت مطالعه کرده و سپس تست‌زنی آن را انجام دهید. در مباحث متوسط، مرور سریع‌تر جزوه درسی و سپس پرداختن به تست‌های مرتبط توصیه می‌شود. مرور خلاصه‌ها و پرداختن به تست‌های غلط، نزده و مهم علامت زده شده در دفترچه آزمون‌ها و کتاب‌های تستی در رابطه با مباحث قوی، می‌تواند مفید‌تر باشد.

 

5- تکمیل خلاصه‌های درسی در این ایام، بعدها کمک بزرگی به شما در یک هفته مانده به کنکور خواهد کرد. دقت کنید که خلاصه‌ها با توجه به ماهیت هر درس و مبحثی، می‌تواند ساختار متفاوتی داشته باشد. به طور مثال می‌توان در دروس یا مباحثی که بیش‌تر مشکل دارید یا خیلی زود آنها را فراموش می‌کنید اقدام به این کار کنید و یا این‌که نوشتن تمامی فرمول‌های اصلی و فرعی یک مبحث در یک صفحه بهتر از نداشتن هیچ گونه خلاصه‌ای از آن است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    4,203 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 اسفند 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir