بسترسازی حذف کنکور در کشور

+2
کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان سمنان درباره صحبت‌های اخیر دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش پیرامون اینکه کنکور بلای جان آموزش و پرورش شده است، اظهار کرد: در مجلس نهم به‌ویژه در کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت خیلی روی حذف کنکور و پیدا کردن جایگزین مناسب برای آن کار کردیم.

وی تصریح کرد: بنده در مجلس نهم، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودم که به حذف درازمدت کنکور از صحنه حوزه آموزش کشور رأی دادم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس بیان کرد: فکر می‌کنم این مصوبه درست بوده است و مهیاکردن شرایط اجرای مصوبه حذف کنکور مجلس نهم خیلی مهم و کاملاً بر عهده وزارت آموزش و پرورش است تا با اتخاذ تمهیداتی مانند قوانین تکمیلی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی بتوانیم این موضوع را حل کنیم.

خانلری با تأکید بر اینکه حذف کنکور در طولانی‌مدت اقدام و حرکتی مترقی است، اضافه کرد: سوابق تحصیلی و آموزشی داوطلبان ورود به دانشگاه باید با روند درست و علمی تهیه شده باشد تا شخص بتواند وارد دانشگاه شود و این موضوع شرط اصلی حذف کنکور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم با اشاره به اینکه کار و فعالیت علمی که دانش‌آموزان در دوره متوسطه انجام می‌دهند، باید شرط ورود دانش‌آموزان بدون کنکور به دانشگاه باشد، گفت: در خیلی از رشته‌محل‌هایی که در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی وجود دارد، ظرفیت‌ها به شکلی است که دانش‌آموزان می‌توانند بدون کنکور وارد شوند و سوابق تحصیلی آنها در دوره سه ساله متوسطه دوم باید ملاک دانشجو شدن آن‌ها قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم تأکید کرد: در برخی رشته‌محل‌ها، رقابت بین دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه زیاد است؛ برای اینکه این رقابت عادلانه باشد، سوابق تحصیلی دانش‌آموزان باید درست و دقیق تهیه شده باشد.

خانلری با اشاره به اینکه این بحث در آموزش و پرورش در جریان حذف کنکور و دیگر مسائل است، تصریح کرد: باید بتوانیم معیارهای درستی برای ارزیابی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تدین کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم اظهار کرد: امیدواریم با این روش‌ها بتوانیم بستری مناسب را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

به گزارش فارس؛ دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی کنکور را بلای بزرگی که نصیب سیستم آموزش و پرورش شده است، می‌داند و می‌گوید: بازار سیاه آموزش در این قسمت فعال است و باید از فشار زیادی که به دانش‌آموز و اولیای او در این زمینه وارد می‌آید، جلوگیری شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,567 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir