سرنوشت رتبه های برتر کنکور چیست

0
کافی است یک بار به دانشگاه شریف سر بزنید تا با یک ضرب المثل روتین میان این دانشجویان آشنا شوید: «قبولی در دانشگاه شریف مهر ورود به دانشگاه های معتبر دنیاست.» همه ما داستان هایی زیادی از دانشجویان رتبه های برتر کنکور شنیده ایم که پس از پایان تحصیل خود سریعا جذب یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور شده اند و اصطلاحا به جمع فرار مغزها پیوسته اند.

به گزارش هفت صبح در شبکه های اجتماعی هم عکسی دست به دست میان کاربران می چرخد که رتبه های برتر کنکور سال 81 در حال حاضر مشغول به چه کار هستند. همه این موارد به سوژه هفت صبح تبدیل شد و تصمیم گرفتیم همین موضوع را برای رتبه های برتر کنکور سال 86 دنبال کنیم. دلیل مبنا قرار دادن سال 86 هم آن بود که طبق حساب و کتاب های ما ورودی های آن سال در حال حاضر باید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل باشند و به همین دلیل می توان وضعیت ادامه تحصیل آن ها راه رهگیری کرد! نام های ده رتبه اول رشته ریاضی کنکور سال 86 را پیدا کردیم و در شبکه های اجتماعی و وب سایت های دانشگاه های خارجی آن ها را جست و جو کردیم. نتایج حیرت انگیز بود! آمریکا، کانادا، سوئیس و البته ایران مقاصد این دانشجویان است که هر کدام برای خودشان دنیایی دارند. یکی در سوسیس فوق لیسانس خود را تمام کرده و عکس های خود در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون را منتشر می کند، یکی دیگر دانشجوی دکترا در شهر کالیفرنیا شده و چند نفر هم ادامه تحصیل در ایران را به خارج ترجیح داده اند. رهگیری هفت صبح را در ادامه می خوانید.

1.نويد نادري علي زاده از قائم شهر: نفر اول کنکور ریاضی در سال 86 که در آن زمان حتی ریاضی خود را 100% زده بود در حال حاضر در مقطع دکترای مهندسی برق دانشگاه کُرنل در نیویورک آمریکا تحصیل می کند. او کارشناسی خود را در برق شریف با معدل 18،93 به پایان رسانده بود و پس از آن تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد.

2. حسين فرزين از اهواز: از وضعیت رتبه دوم رشته ریاضی خبری در دسترس نیست.

3. سلمان فرجي از شميرانات: رتبه سوم دانشگاه برق شریف پس از اتمام دوره کارشناسی کشور سوئیس را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او به تازگی فوق لیسانس خود از دانشگاه تحقیقاتی EPFL با نمره 6 از 6 به پایان رسانده و در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته دکتراست و در همین دانشگاه نیز مشغول به کار شده است.

4.سيامك زماني دادانه از سنندج: او جزو آن دسته از دانشجویان برق شریف است که فعلا تحصیل در ایران را انتخاب کرده و در حال حاضر مشغول گذراندن کارشنی ارشد در این دانشگاه است.

5. احسان مشايخ از تهران: نفر پنجم رشته ریاضی در سال 86 هم ماندن در ایران را به تحصیل در کشورهای خارجی ترجیح داده است. او بر خلاف نفرات رتبه های برتر کنکور ریاضی، رشته مکانیک شریف را انتخاب کرده و در حال حاضر در مقطع ارشد این داشنگاه در همان رشته مکانیک در حال تحصیل است.

6. سيد شهاب الدين مير جليلي از يزد:  دانشگاه استندفرد آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در آن است. او هم رشته مکانیک را انتخاب کرده بود و برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس به این دانشگاه رفت و در حال حاضر هم دانشجوی مقطع دکترا در رشته مکانیک همان دانشگاه است.

7.محمد علي آذرخش از تهران: دانشجوی شریف دانشگاه تهران ترجیح داده فوق لیسانس را نیز در ایران بگیرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شریف، تحصیل در دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران را انتخاب کرده و به تازگی از آن فارغ التحصیل شده است.

8. ميلاد تجويدي از تهران: رتبه 8 کنکور سراسری سال 86 کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده است. او در حال حاضر دانشجوی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه Calgary کاناداست.

9.مريم اسلامي از شيراز: تنها دختر حاضر در میان ده نفر برتر کنکوری های سال 86 هم کانادا را به عنوان محل ادامه تحصیل خود انتخاب کرده است. او در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کرد و فوق لیسانس را هم در همین رشته در کانادا ادامه می دهد.

10.علي جوادي ابهري از شميرانات: مهندسی برق دانشگاه پرینسون آمریکا جایی است که او در حال حاضر مشغول تحصیل در ان است. جوادی پس از پایان دوره کارشناسی خود به آمریکا رفته و پس پایان مقطع فوق لیسانس در حال حاضر مشغول تحصیل در سال دوم مهندسی برق مقطع دکترای پرینسون است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    5,574 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir