روش مطالعه ی درس دین و زندگی کنکور

+3
درس دین و زندگی از دروس عمومی است که به علت ضریب بالایی که دارد می تواند کمک زیادی در بهتر شدن درصدهای شما و نتیجه ی نهایی داشته باشد. اما درس دین و زندگی یک درس پرججم و مملو از آیه ها و متون طولانی و نکات و پیام آیه هاست که همه را باید به دقت بخوانید و به ذهن بسپارید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش را برای بهتر خواندن این درس به شما بگوییم. با آی کنکوری همراه باشید.

روشی که در ادامه به شما یاد می دهیم ممکن است در دفعات اول خیلی خسته کننده و بی مفهوم به نظر برسد اما به مرور زمان و با تکرار و تمرین زیاد می توانید این روش را به ذهن تان بسپارید و به آن عادت کنید. اینگونه دیگر استفاده از این روش کار سختی نبوده و به نوعی ملکه ی ذهن شما می شود. این روش شامل ۴ مرحله است.

مرحله ی اول: در این مرحله یک دور به صورت کلی از روی متن و آیه ها و نکات بخوانید و سعی کنید زیر نکات مهم خط کشیده و نکات مهم تر را های لایت کنید. در این روش باید به گونه ای متون را بخوانید که کلیت آن در ذهن تان بماند و با مفهوم و هدف متون آشنا شوید.

مرحله ی دوم: در این مرحله که دیگر با نکات مهم آشنا شدید و اهداف درس را می دانید، باید با دقت زیاد و به صورت پاراگراف پاراگراف و نکته به نکته متون را مطالعه کرده و بعد از هر قسمت آن را در ذهن تان مرور کنید تا مطمئن شوید که آنچه می خوانید را به یاد دارید. بعد از خواندن پاراگراف اول پاراگراف دوم را نیز بخوانید و سپس دوباره پاراگراف اول و دوم را در ذهن تان مرور کنید. در این مرحله به پیام آیه ها، تقسیم بندی متون و نکات مهم توجه بالایی داشته باشید.

مرحله سوم: این مرحله مختص آیه هاست. در این مرحله به ابتدای درس بازگشته و آیه ها را به همراه ترجمه و پیام آیه ها بخوانید. همچنین تیترهای مرتبط و درس مربوطه را نیز به ذهن بسپارید. می توانید در این مرحله از کتاب های کمک آموزشی معتبر برای مطالعه ی پیام آیه ها کمک بگیرید.

مرحله چهارم: این مرحله مرحله ی مرور درس دین و زندگی است. در این مرحله یک بار سریع تر درس و نکات و پیام ها و ترجمه ی آیه ها را بخوانید و در ذهن تان مرور کنید. همچنین یک هفته بعد نیز دوباره یک مرور کلی روی درس داشته باشید تا همه چیز در ذهن تان تثبیت شود.
 
 
چند تذکر کلیدی برای مطالعه ی درس دین و زندگی

۱٫ اگر بار اول درس را با دقت و حواس بالا بخوانید می توانید در دفعه های بعد در تایم کمتری آن را مرور کنید. پس سعی کنید در دفعات اول تمام سعی تان را برای بهتر یاد گرفتن نکات و کلیات و پیام های درس بکنید.

۲٫ هرگز خواندن درس دین و زندگی را به  بعد ین موکول نکنید. این تایم مختص مرور و تثبیت است. باید قبل از عید در تایم های کمتری درس دین و زندگی را خوانده و تمام کنید و بعد از عید تایم بیشتری را برای مرور و تثبیت آن در نظر بگیرید. مثلا اگر قبل از یک هفته ای ۳-۴ ساعت دینی میخوانید بعد از عید ۷-۸ ساعت به مرور این درس بپردازید.

۳٫ اگر کتاب خودتان را تمام کرده اید در وقت باقی مانده بعد از عید می توانید از کتاب های کمک آموزشی مربوط به آیات استفاده کنید تا بیشتر روی آیه ها مسلط شوید.
 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    6,590 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir