5 تکنیک ساده در حل انواع تست های دشوار

0
درهر آزمون آزمایشی و خود کنکور سطح تست ها به ۳دسته تقسیم میشوند،

تست های دشوار-تست های متوسط و تست ها ی آسان.

تا هر داوطلبی با هر سطح درسی خود بتواند حداقل تست های در حد خود را جوابگو باشد.که تقریبا اکثر داوطلبان هنگام مواجه با تست های سطح دشوار مدیریت آزمون را به کلی از دست میدهند و دیگر تمرکز کافی حتی برای حل تست هایی که واقعا بلدن ،ندارند و این خود باعث از دست دادن آزمون میشود.ولی در اینجا متاسفانه داوطلبان قویتر در این میان بیشترضربه میخورن چرا که چون تمام مباحث را قبل از آزمون خوانده و زیاد تمرین داشته اند ، فکر میکنند الان باید از پس تمامی تست ها بربیایند و همه رو جواب بدن!اعتماد بنفس را در خود پرورش دهید و بدانید که کنکور میدان مهارت های شماست نه فقط دانسته های شما.ملسط براوضاع آزمون خود باشید تا بتوانید بخوبی و سریع نوع و سطح سختی تست را تشخیص دهید و از همین الان تمرین کنید که در مواجه با تست های دشوار راه حل ها و تکنیک ها را اجرا کنید و خود را در مقابل دیدن حتی چند تست دشوار پشت سرهم نبازید.

۵ تکنیک ساده ای که میتوانید با تمرین چندین باره ی آن در منزل به راحتی مدیریت تست های سخت و دشوار را یاد گرفته و همچون فرمانده ای موفق بتوانید در سخترین شرایط و لحظات رویارویی با تست های دشوار به خوبی تصمیم بگیرید که کدام تست را حل کنید و کدام را رها کنید.

۱-اگر درمبحثی تسلط دارید،ترتیب جواب دادن به تست ها رو تغییرندهید و به همان ترتیب خودشان جواب دهید.معمولا تست های دشوار را اول می آورند.و این نشان میدهد که تست های کنکور براساس مهارت ها ی حرفه ای مطالعه و کاملا روانشناسی شده ،طرح میشوند.

۲- در ابتدا و اولین باری که دارید تستی رو میخونید،اگر تست را سخت و دشوار دیدید،تست را رها کنید و زمان اول جلسه را به این نوع تیپ تست ها نذارید و سریع سراغ تست بعدی بروید.و فعلا همان تست هایی را که در زمان مقرر و مشخص خود میتوانید پاسخ دهید ، حل کنید و وقت و انرژی و روحیه ی خود را در ابتدا صرف تست های سخت نکنید.

۳-سوال سخت و دشوار را که توانستید درهمان لحظات اول شناسایی کنید با علامت منفی گذاشتن درمقابل آن تست ،حتما مشخص کنید. تا در بار بعدی که خواستید دفترچه را مرور کنید با دیدن علامت منفی مقابل آن تست ،سریع نگاه خود را به تست های دیگرجهت دهید تا هم وسوسه نشوید که برروی همچین تستی زمان بذارید و هم اینکه از دوباره خوانی و وقت تلف کردن جلوگیری کنید.

۴-اگر در نگاه اول متوجه شدید که چند تست دشوار پشت سرهم آمده اند،سعی نکنید بدون خواندن تست بطور دقیق و صرفا فقط با دیدن صورت سوال طولانی و چند کلمه ی اول که بنظرتان دشوار و مبهم می آیند .بلکه صورت تست را تا آخر دقیق بخوانید چرا که در تمامی کنکورهای سالهای گذشته ،طراحان از این حقه ی تستی استفاده میکردند و با طرح تست های طولانی که در واقع بسیار ساده بودند ،تست را سخت جلوه می دادند.پس هوشیار باشید و کامل تست را تا آخر بخوانید.
۵-شما باید بتوانید تست های دشوار را به بخوبی و در سریعترین زمان ممکن تشخیص دهید و لازمه ی رسیدن به این سطح از مهارت تست زنی،تمرین انواع تست ها در منزل و چندین بار قبل از آزمون است .
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,845 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir