امکان حذف کنکور پزشکی و دندانپزشکی وجود ندارد

0
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه سال گذشته 30 درصد از معدل پایه سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در کنکور لحاظ شده است، از عدم تصمیم‌گیری نهایی درباره میزان تأثیر معدل در کنکور 96 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالرسول عمادی ظهر امروز در گردهمایی روسای ادارات سنجش آموزش‌وپرورش در سالن اجتماعات مرکز تربیتی شهید آوینی با بیان اینکه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و ارزیابی شاخص‌های سند نظام تحول بنیادین آموزش‌وپرورش توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این امر علاوه بر ایجاد تحول عظیم در ارزشیابی دانش‌آموزان، فعالیت سختی است چراکه باید با دقت انجام شود.
وی بر لزوم ارزشیابی فرآیند محور در سال‌های تحصیلی و ارزشیابی نتیجه محور در پایه‌های پایانی هر دوره تحصیلی تأکید کرد و گفت: آماده‌سازی معلمان برای ارزشیابی شایسته محور و توجه به ارزشیابی فرآیندمحور ضروری است چراکه متأسفانه در سال‌های اخیر باوجود کسب نمرات کامل در دروس، دانش‌آموزان نتوانستند سؤالات دروس مذکور در کنکور را صددرصد پاسخ دهند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید مبنای پذیرش دانش‌آموزان در هر مدرسه کسب نتایج درسی آن‌ها باشد، بیان کرد: در صورت تحقق این امر، دیگر نیازی به برگزاری آزمون‌های ورودی به مدارسی همچون تیزهوشان نیست.
عمادی افزود: سازمان سنجش کشور در حالی در اوایل سال 1350 فعالیت خود را شروع کرد که قصد داشت کنکور را حذف کند اما امروز به‌عنوان مدعی محکم کردن بنیان کنکور فعال است چراکه با افزایش جمعیت و استقبال نسل جدید از ورود به دانشگاه، متقاضیان در رشته‌های مختلف باید از طریق شرکت در آزمون کنکور به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شانس قبولی داوطلبان کنکور در رشته‌های زیرمجموعه ریاضی 200 درصد است یادآور شد: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در رشته تجربی برای ورود به دو رشته پزشکی و دندانپزشکی، بنابراین امکان حذف کنکور در این رشته وجود ندارد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش، خراسان رضوی را جزو استان‌های برتر کشور در ارزشیابی دانش‌آموزان برشمرد و اضافه کرد: خطاهای سهوی و عمدی معلمان در تصحیح برگه‌های امتحانی، عدم انجام تصحیح دوم در امتحانات نهایی، رسیدگی به اعتراضات و قطعی شدن نمره از جمله مواردی است که باید بیشتر مورد توجه ادارات سنجش آموزش‌وپرورش استان‌های مختلف قرار بگیرد.
عمادی با اشاره به اینکه سال گذشته 30 درصد از معدل پایه سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی در کنکور لحاظ شد گفت: تصمیم نهایی تأثیر میزان معدل در کنکور سال 96 هنوز گرفته نشده است.
در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی بر لزوم تغییر ساختار در ارزشیابی تأکید کرد و گفت: برای انجام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و شاخص‌های سند نظام تحول بنیادین به‌اضافه شدن ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیاز است.
علیرضا کاظمی بیان کرد: علاوه بر اهمیت رتبه‌بندی مدارس توسط مراکز سنجش آموزش‌وپرورش، ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی جهانی که با معیار تربیتی اسلامی همراه باشد در راستای معرفی الگوی تعلیم و تربیت ایران به کشورهای دیگر ضروری است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,182 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 مهر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir