تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور

0
به گزارش تحلیل ایران، ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در همایش علمی نخبگان و جشن تجلیل از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری 95 که در مرکز همایش های صدا و سیما و با حضور مسئولان، استادان دانشگاهی، خیرین مدرسه ساز کشور و برخی چهره های ماندگار، برگزار شد، در سخنانی به اهمیت سرمایه های انسانی و فکری اشاره کرد و گفت: سرمایه های فکری و انسانی از بزرگ ترین سرمایه های یک کشور است.

او به تأسیس بنیاد عملی نخبگان با هدف حمایت از استعدادهای برتر علمی کشور اشاره کرد و گفت: در همین راستا به منظور تربیت و پرورش این استعدادها، کارهای مطالعاتی در این خصوص انجام شده است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران گفت: کاری که در این بنیاد انجام می شود در راستای مردمی کردن و اشتغالزایی دانشی است و اعتقاد داریم که اگر سطح دانشگاه ها کیفیت بهتری یابد، زمینه بیشتری برای توسعه علم و فناوری در کشور به وجود می آید.

دکتر ضرغام به ایجاد هسته های علمی در دانشگاه های کشور به منظور راهنمایی و مشاوره به دانشجویان اشاره کرد و گفت: در ابتدا 21 هسته علمی در سه دانشگاه تهران، صنعتی شریف و خواجه نصیرالدین طوسی به صورت پایلوت تشکیل شد. در این پروژه هر استاد با 12 دانشجو کار می کند و به آنها مشاوره می دهد. هزینه کل این فرآیندها به عهده این بنیاد است. قرار است بعد از مرحله پایلوت، آنرا در سراسر کشور پیاده سازی کنیم.

در ادامه این همایش، محمدرضاحافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: راه توسعه علم و دانش راه خداست. بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ارتقاء علمی کشور سهم بسیار عمده ای داشته است. بیش از 100 هزار بورسیه در سال گذشته از جمله موفقیت های بزرگ این بنیاد بوده است.

او گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور وارد بیستمین سال حیات خود شده است تعداد خیرین در داخل کشور در حال حاضر بیش از 650 هزار نفر است و در حدود یک هزار نفر خیر نیز در خارج از کشور وجود دارد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه گفت: در سال جاری برغم شرایط نامطلوب اقتصادی، خیرین کشور بیشتر از یک هزار میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده اند.

در این همایش با حضور نخبگان و فرهیختگان، استادان دانشگاه ها، خیرین مدرسه ساز، ناشران و اصحاب رسانه، از 117 رتبه تک رقمی و برتر کنکور سراسری 95 هم‌چنین از رتبه‌های زیر 10 شاهد و ایثارگر به همراه اولیا آن‌ها با اهداء جوایز قدردانی به عمل آمد.

در این مراسم تعداد 117 دانش آموز از استان های مختلف شرکت داشتند. پدیده جدیدی که در جشن امسال اتفاق افتاد درخشش روستاییان، بازگشت تهرانی ها و تداوم موفقیت نابینایان بود..8 نفر از دانش آموزان، رتبه های برتر و رتبه های تک رقمی سال جاری از روستاییان بودند.

همچنین 14 دانش آموز نابینا و کم بینا و دارای معلولیت های جسمانی و حرکتی در این جمع حضور داشتند. این دانش آموزان با دانش آموزان منطقه 3 رقابت کردند و خوشبختانه موفق شدند تا رتبه های زیر 1000 را کسب کنند.

تهرانی ها بعد از چند سال کم فروغ، امسال توانستند مجددا رتبه های برتر کشوری را به دست آورند و دوباره به جایگاه خود بازگردند.

همچنین امسال 80 درصد رتبه های برتر مربوط به پسرها بود که این اتفاق بعد از چندین سال رخ می دهد. سال گذشته این تعداد تنها 50 درصد بود اما امسال به طرز شگفت انگیزی پسرها موفق شدند گوی سبقت را از دختران بربایند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,082 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 شهریور 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir