توان فرد و التهاب کنکور

0
بسیاری از خانواده‌ها کنکور را برای فرزندان‌شان شبیه به یک غول کرده‌اند. این مضمون که «کنکور یک غول است» وقتی از ورطه حرف و سخن درمی‌آید و جامه‌عمل می‌پوشد، معناهای متعدد و متفاوتی به خود می‌گیرد که هر کسی از ظن خود یار هر یک از این معناها می‌شود. خانواده‌ای که یک دانش‌آموز کنکوری در خانه‌‌ دارد، بهتر از هر کسی متوجه معنای آن می‌شود. بسیاری از پدرها و مادرها، خواسته یا ناخواسته این اضطراب و استرس را به فرزندان‌شان منتقل می‌کنند و این غول را به جان فرزندشان می‌اندازند و نمی‌گذارند دانش‌آموز‌شان دانشجو شود. در این میان باید فهمید که چگونه می‌توان این التهاب را به جان خرید، اما اسیرش نشد؟ 
ضمن اینکه جسته و گریخته به گوش رسید اکثر رتبه‌های برتر کنکور اخیر، برای بار دوم حضور در آزمون پر التهاب کنکور را تجربه کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا از اضطراب کمتر و راندمان بیشتری برخوردار باشند و سکوهای نخست این آزمون سراسر استرس و نگرانی را از آن خود کنند. در همین زمینه دکتر ربابه کشاورز مشاور تحصیلی دانشگاه علامه طباطبایی بر این اعتقاد است که وجود امکانات، نیروهای بالقوه افراد را به نیروهای بالفعل تبدیل می‌سازد و این واقعیتی است که قابل انکار نیست، با وجود این نمی‌توان گفت فردی که شرایط و امکانات مناسبی ندارد به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد، زیرا برگزیده‌های کنکور سال‌های قبل که ساکن روستا یا شهرستان‌های دور بودند ثابت کردند با وجود کمبود که نه بلکه نبود امکانات هم می‌توان به کسب رتبه برگزیده فکر کرد.
هر چند نباید فراموش کرد که موفقیت بدون امکانات مناسب یک قاعده نیست، بلکه این موارد، مواردی استثنایی به حساب می‌آیند. دکتر کشاورز با بیان این جملات یادآور شد: از این‌رو سایر دانش‌آموزان که کنکور سال آینده را در پیش دارند نباید انگیزه خود را از دست بدهند، ضمن اینکه به یاد داشته باشند مشاوره‌های ارائه شده در مدارس، برنامه و اطلاعات رسانه‌ای، مشاوره‌های تلفنی و... این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا با انگیزه بیشتر رو به جلو حرکت کنند و بدانند تنها امکانات بسیار خوب نیست که آنها را به قله موفقیت نزدیک می‌کند. این در حالی است که به اعتقاد این مشاور تحصیلی هرچه دانش‌آموزان هدفمند‌تر حرکت کنند و از کمک و همراهی مشاوران و کارآمدان بهره بگیرند، موفقیت بیشتری به سراغ‌شان خواهد آمد.
 
همچنین به گفته وی باید به خاطر داشت نمی‌توان الگویی را که از نتایج کنکور امسال به دست آمده است به سال‌های بعدی تعمیم داد چراکه آزمون کنکور یک رقابت است و در مسیر رقابت آن فردی پیروز خواهد بود که از امکانات موجود هر چند عادی و محدود در راستای کسب تمرکز بهتر، استفاده کند و در نهایت موفقیت را از آن خود سازد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,839 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 شهریور 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir