نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 اعلام شد.

0
به گزارش ستاره ها؛ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان کنکور ۹۵ گفت: انتخاب رشته یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آغاز خواهد شد و نتایج نهایی این آزمون نیز ۳۱ شهریور به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با اشاره به اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۵ اظهار کرد: تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۵ مثبت بود. تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۶ منوط به نظرات کارشناسی و بررسی‌های فنی است.

خدایی با بیان این که به طور کلی ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر در آزمون سراسری سال ۹۵ ثبت‌نام کردند، افزود: از این تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. ظرفیت پذیرش در آزمون سراسری سال ۹۵ حدود ۷۵۰ هزار نفر است و شانس قبولی در رشته‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی بیشتر است. با توجه به اینکه ۶۵ درصد داوطلبان کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردند شانس قبولی در این گروه آزمایشی کمتر از گروه‌های آزمایشی دیگر است. در حالی که داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی بیش از ۲۰۰ درصد شانس قبولی دارند.

وی در مورد رشته‌های پرطرفدار گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: ظرفیت رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ۹۲۰۰ نفر است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. سازمان سنجش منتظر اعلام ظرفیت از سوی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است و زمانی که این دو دانشگاه ظرفیت‌های خود را اعلام کنند، ظرفیت پذیرش آزمون سراسری سال ۹۵ به صورت قطعی اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد راهنمای ویژه انتخاب رشته گفت: راهنمای ویژه انتخاب رشته از روز گذشته دوشنبه ۱۸ مردادماه در دکه‌های روزنامه‌فروشی و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. توزیع فیزیکی راهنمای انتخاب رشته همزمان با دفترچه انتخاب‌رشته‌های تحصیلی از روز شنبه ۲۳ مرداد لغایت پنجشنبه ۲۸ مردادماه منتشر می‌شود.
خدایی از وجود نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته مجازی خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به داوطلبان این امکان را می‌دهد که با توجه به وضعیت علمی و نمره خود که در آزمون سراسری سال ۹۵ کسب کرده‌اند، خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسری سال ۹۴ مقایسه و امکان قبولی خود را مشاهده کنند. این نرم‌افزار از بعدازظهر فردا برای هر یک از گروه‌های مختلف آزمایشی به تدریج از طریق سایت سازمان در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.
وی از تشکیل کارگروه آموزشی برای مشاوران وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور در مورد راهنمایی آزمون سراسری سال ۹۵ خبر داد و افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته از مشاوره این کارشناسان بهره بگیرند و توجه داشته باشند که طبق ضوابط و قوانین هیچ کدام از کارشناسان و مدیران  سازمان سنجش حق همکاری با هیچ موسسه‌ای را ندارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه از انتشار کلید سوالات و پاسخنامه داوطلبان در کنار یکدیگر خبر داد و گفت: مهمترین منبع برای انتخاب رشته داوطلبان دفترچه راهنما است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که نمرات رتبه در سهمیه و رتبه کشوری ملاک اصلی انتخاب رشته است.
خدایی با بیان اینکه در انتخاب رشته‌های دانشگاه پیام نور بیشترین خطا از سوی داوطلبان رخ می‌دهد، افزود: داوطلبان هنگام انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور توجه داشته باشند که باید در محدوده جغرافیایی زندگی خود انتخاب واحد دانشگاهی داشته باشند. همچنین هر داوطلب می‌تواند ۱۵۰ کدرشته محل انتخاب کند و همه داوطلبان توجه داشته باشند که باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۵ فارغ‌التحصیل شوند و چنانچه داوطلبی در دوره‌های روزانه پذیرش شود اما تا تاریخ مذکور فارغ‌التحصیل نشود اجازه شرکت در کنکور سال آینده را ندارد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو اظهار کرد: طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو، طی ۵ سال باید ۸۵ درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی پذیرش شود اما اینکه در ۱۵ درصد باقی‌مانده سوابق تحصیلی تاثیر داشته باشد یا خیر بحث دیگری است.
خدایی ادامه داد: امسال با در نظر گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی ۸۲ درصد ظرفیت آموزش عالی صرفاً براساس سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود  که این میزان سال آینده به ۸۵ درصد خواهد رسید و ما تکلیف قانونی خود را انجام داده‌ایم. در حال حاضر نیز بیش از ۹۵ درصد پذیرش در دانشگاه آزاد براساس سوابق تحصیلی است و فقط در رشته‌های پزشکی این دانشگاه با آزمون دانشجو پذیرش می‌شود.
وی در پایان اظهار کرد: ظرفیت‌های پذیرش در دانشگاه آزاد در دفترچه این دانشگاه و توسط خود دانشگاه اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,448 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir