تاريخ‌ برگزاری،پرينت كارت‌ و محل رفع نقص كارت کنکور

+2
 ضمن‌ قبولي طاعات و عبادات ماه مبارك رمضان، پيشاپيش فرارسيدن عيد سعيد فطر را تبريك عرض نموده، بدينوسيله به اطلاع كليه خواهران‌ و برادراني كه‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1395 ثبت‌‌نام‌ نموده‌­اند مي رساند: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­هاي آزمايشي علوم رياضي و فني و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه مورخ 95/4/24، داوطلبان گروه آزمايشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه مورخ 95/4/24، داوطلبان گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح جمعه مورخ 95/4/25 و داوطلبان گروه آزمايشي زبانهاي خارجي در بعدازظهر جمعه مورخ 95/4/25 در 369 شهرستان و بخش مختلف كشور (به شرح جدول شماره 1) برگزار خواهد شد. كارتهاي‌ شركت در آزمون براي‌ كليه‌ داوطلبان‌ آزمون‌ سراسري سال 1395 براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» اين‌ اطلاعيه‌ بر رويپايگاه اطلاع­رساني سازمان سنجش آموزش كشور قرار مي‌گيرد و داوطلبان پس از پرينت كارت شركت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالي مي‌بايستي "مطابق بند «ب» اين اطلاعيه" به حوزه­هاي رفع نقص كارت مندرج در جدول شماره 2 مراجعه نمايند.

الف- نحوه‌ و زمان پرينت برگ راهنما و كارت شركت در آزمون

 كارتهاي‌ شركت در‌ آزمون‌ كليه‌ داوطلبان‌ گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضی و فني‌، علوم‌ تجربي‌، علوم انساني‌، هنر و زبانهاي خارجي‌ به همراه برگ راهنماي شركت در آزمون از روز يكشنبه مورخ 1395/4/20 لغايت روز چهارشنبه مورخ 1395/4/23 براي مشاهده و پرينت بر روي پايگاه اطلاع ­رساني سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي شركت‌ در آزمون‌، براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد در تاريخ تعيين شده به شرح فوق به پايگاه اطلاع‌رساني مذكور مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سريال كارت اعتباري ثبت نام (12 رقمي) و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كدپيگيري ثبت‌نام (16 رقمي) و نام و نام­خانوادگي، كدملي و سريال شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از برگ راهنما و كارت شركت در آزمون تهيه نمايند. بديهي است داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شده‌اند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروههاي آزمايشي دوم و سوم (گروه هاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي) خود اقدام نمايند. داوطلبان براي پرينت كارت شركت در آزمون بايد منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس­دار و ارائه آن الزامي است. لذا كليه داوطلبان بايد براي پرينت كارت شركت در آزمون اقدام نمايند.

تذكر مهم: چنانچه داوطلبي به دليل در اختيار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبي، پرونده و يا كد پيگيري مورد نياز، موفق به پرينت كارت شركت در آزمون خود نمي شود، لازم است با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور و ورود به سيستم پاسخگويي و انتخاب نام آزمون و تعيين موضوع پيگيري نسبت به دريافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبي و يا كد پيگيري ثبت­نام اقدام نمايند. لازم به ذكر است اين امكان براي داوطلباني فراهم مي­باشد كه در سيستم پاسخگويي داراي عضويت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلباني كه اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضويت در اين سيستم نسبت به بازيابي اين اطلاعات اقدام نمايند.

ب- محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون

 محل رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون كليه داوطلبان گروههاي آزمايشي علوم رياضي و فني‌، علوم انساني‌، علوم‌ تجربي‌، هنر و زبانهاي ‌خارجي‌ بر مبناي‌ شهرستان‌ محل‌ اقامت فعلي‌ آنان‌ كه‌ در بند 26 تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌، مشخص‌كرده‌اند به‌ شرح‌ جدول شماره‌ 1 و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره 2 اين اطلاعيه مي‌باشد.

ج- درصورت مشاهده مغايرت در مندرجات كارت شركت در آزمون، داوطلبان لازم است به شرح زير اقدام نمايند.

1- با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4‌، 7، 12‌، 13، 14، 15، 16، 17، 18 ، 19، 20، 21 و 23 (شامل نام­خانوادگي و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع ديپلم، شماره ملي، سري و سريال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزي، منطقه اخذ ديپلم، سهميه، معدل كتبي نهايي ديپلم، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم، محل اخذ مدرك ديپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پيش دانشگاهي، استفاده از بورسيه آموزگار، كارمندي، مدرك كارداني، دانشجوي دوره روزانه، دانشجوي انصرافي، اتباع خارجي و مدرك كارشناسي) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در سايت سازمان و در قسمت ويرايش اطلاعات حداكثر تا تاريخ 95/4/25 مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند.

تبصره1- داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1384 به بعد مي­باشد چنانچه خواستار ويرايش اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 3، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود مي باشند با توجه به اينكه در زمان ثبت نام اوليه نسبت به تأييد بندهاي فوق اقدام و كد سوابق تحصيلي دريافت نموده­ اند در اين مرحله هرگونه ويرايشي درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ويرايش اطلاعات منوط به هماهنگي سازمان سنجش و تأييد مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و محل اخذ مدرك ديپلم داوطلبان مي‌باشد.

تبصره2- داوطلباني كه سال اخذ مدرك ديپلم آنان سال 1383 و قبل از آن مي‌باشد، چنانچه خواستار ويرايش سال اخذ مدرك ديپلم (بند7) كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن مي­باشد و در يكي از رشته­ هاي رياضي فيزيك، علوم تجربي، ادبيات و علوم انساني و علوم و معارف اسلامي ديپلم خود را اخذ نموده و يا به يكي از رشته هاي مذكور تغيير مي­دهند مي­بايستي كد سوابق تحصيلي ديپلم را از پايگاه اطلاع رساني اين سازمان دريافت و آن را در محل مربوط در صفحه ويرايش اطلاعات وارد نمايند و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك ديپلم خود اقدام نمايند.

تبصره3- دانش آموزاني كه سال اخذ مدرك پيش دانشگاهي آنان سال 1391 و بعد از آن مي‌باشد مي‌بايست قبل از پرينت كارت اقدام به درج عنوان مدرك پيش‌دانشگاهي كرده، و ضمناً اين داوطلبان ضرورت دارد با مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات كارت شركت در آزمون نسبت به درج كد سوابق تحصيلي پيش دانشگاهي اقدام نمايند. لازم به توضيح است كد سوابق تحصيلي از سامانه جمع آوري اطلاعات و سوابق تحصيلي داوطلبان آزمون سراسري مربوط به وزارت آموزش و پرورش به آدرس: http://dipcode.medu.irقابل دريافت مي‌باشد.

تبصره 4- درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصيلي، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول يا غير مشمول بودن لازم است حداكثر تا تاريخ 95/4/27 به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ ديپلم خود مراجعه نماييد.

 - داوطلبان درصورتي كه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 2، 6، 8، 9 و 10 (جنس، دين، زبان خارجي امتحاني، معلوليت و بهيار) كارت شركت در آزمون مشاهده نمودند ضروري است از روز سه‌شنبه 95/4/22 لغايت روز چهارشنبه 95/4/23 از ساعت 8:00 الي 12:00 و 14:00 الي 18:00 با به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر (كارت ملي و يا شناسنامه عكس­دار) شخصاَ به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 اين اطلاعيه مراجعه نمايند.

2- چنانچه سهميه درخواستي داوطلبي غير از سهميه مناطق مي‌باشد و در بند 17 كارت شركت در آزمون سهميه مناطق درج گرديده است لازم است به ترتيب ذيل عمل نمايند:

1-2- كليه داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه­ هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران و ستاد كل نيروهاي مسلح براي اعلام مغايرت حداكثر تا تاريخ 95/4/25 از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش به قسمت ويرايش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكميل نمايند. اطلاعات دريافتي به بنياد شهيد و امور ايثارگران و ستاد كل نيروهاي مسلح ارسال  مي­گردد و در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه درخواستي داوطلبان اعمال مي­گردد. در غير اينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.

2-2- ساير داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه (بجز داوطلبان مندرج در بند 1-2 فوق) براي روشن شدن وضعيت سهميه خود لازم است حداكثر تا تاريخ 95/4/27 به ارگان مربوط (سازمان بسيج مستضعفين و يا وزارت جهاد كشاورزي) مراجعه نمايند. بديهي است درصورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه در خواستي داوطلبان اعمال مي­گردد در غير اينصورت با سهميه مناطق گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضي قابل قبول نمي‌باشد.

3- چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب داراي اشكالاتي از جمله؛ فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس، عكس به جزء عكس داوطلب (اشتباه عكس) و ... مي­باشد ضروري است از روز سه شنبه 95/4/22 الي روز چهارشنبه مورخ 95/4/23 از ساعت 8:00 الي 12:00 و 14:00 الي 18:00 با بهمراه داشتن 2 قطعه عكس 4×3، كارت ملي يا شناسنامه عكسدار شخصاَ به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه براساس جدول شماره 2 مراجعه نمايند و موضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.

تبصره: در صورتي كه در اين خصوص كارت داوطلب داراي اشكال مي باشد و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام ننمايد مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وي رفتار خواهد شد.

4- چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روي كارت شركت در آزمون چه به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا مي باشد ضروري است از روز سه­ شنبه 95/4/22 الي روز چهارشنبه مورخ 95/4/23 از ساعت 8:00 الي 12:00 و 14:00 الي 18:00 شخصاَ به نماينده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره 2 اين اطلاعيه مراجعه نمايند و موضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد.

5- داوطلبان گروه آزمايشي هنر در صورت علاقه‌مندي به رشته­هاي ذيل به منظور شركت در آزمون عملي مي­بايست نسبت به انتخاب حداكثر دو مورد از رشته‌هاي تحصيلي جدول ذيل منحصراً به صورت اينترنتي از تاريخ 1395/4/20 تا 1395/4/30 از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني: www.sanjesh.org اقدام نمايند. با توجه به اينكه پذيرش دانشجو در رشته‌هاي تحصيلي مورد نظر در آزمون سراسري سال 1395 بصورت متمركز و با شرايط خاص صورت مي‌پذيرد داوطلباني كه اقدام به انتخاب يك/1 مورد از موارد رشته‌هاي تحصيلي ذيربط براي شركت در آزمون عملي اقدام مي‌نمايند، مي­بايست نسبت به پرداخت مبلغ 230/000 (دويست و سي‌هزار) ريال بابت هزينه آزمون عملي در هر يك از موردهاي فوق به صورت اينترنتي به وسيله كارت‌هاي بانكي عضو شبكه شتاب، از تاريخ 95/4/20 لغايت 95/4/30 با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني فوق‌الذكر اقدام نمايند. داوطلبان در صورتي كه متقاضي و علاقمند به شركت در آزمون عملي دو/2 مورد از موردهاي ذيل مي‌باشند مي‌بايست نسبت به پرداخت مبلغ 460/000 (چهارصد و شصت‌هزار) ريال بصورت اينترنتي اقدام نمايند. بديهي است عدم پرداخت هزينه آزمون عملي، به منزله انصراف آنان‌ از شركت در آزمون عملي رشته و يا رشته هاي مربوط بوده و نهايتاً به مفهوم عدم امكان پذيرش آنان در اين رشته‌ها خواهد بود.

6- آن دسته از داوطلباني كه در زمان ثبت­ نام آزمون موفق به اعمال بند موسسات غيرانتفاعي و دانشگاه پيام نور نشده ­­اند، مي­توانند با پرداخت مبلغ 92/000 (معادل نه هزار و دويست تومان) بصورت الكترونيكي به وسيله كارتهاي عضو شبكه بانكي شتاب از طريق سايت سازمان سنجش و در قسمت ويرايش اطلاعات نسبت به علامت‌گذاري بند فوق از تاريخ95/4/20 لغايت 95/4/23 اقدام نمايند.

7- داوطلبان متقاضي رشته‌هاي داراي شرايط خاص در اين آزمون، مي‌بايست نسبت به انتخاب رشته و يا رشته‌هاي مذكور بر اساس اطلاعيه مورخ 95/4/19 مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و نيز هفته نامه‌ پيك سنجش روز دوشنبه مورخ 95/4/21، بصورت درج علامت، منحصراً بصورت اينترنتي و از تاريخ 95/4/20 تا 95/4/30 از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان اقدام نمايند.

8- به اطلاع داوطلبان علاقه­ مند به رشته­ هاي تحصيلي مورد نياز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه­هاي تربيت دبير شهيد رجايي و پرديس­هاي دانشگاه فرهنگيان مي‌رساند در صورت پذيرش دانشجو در اين رشته‌ها براي سال 1395، اطلاعات لازم درخصوص نحوه اعلام علاقه ­مندي از داوطلبان براي پذيرش در اين دانشگاهها در مرحله انتخاب رشته اطلاع‌رساني خواهد شد.

9- آن دسته از داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مراكز و واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش در آنها براساس آزمون صورت مي‌پذيرد، مي‌بايست ضمن شركت در آزمون، پس از اعلام نتيجه اوليه آزمون سراسري و دريافت كارنامه براي انتخاب رشته به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مراجعه نمايند.

د- تذكرهای مهم‌

1- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملی و يا اصل شناسنامه عكس­دار الزامی است.

2- درب حوزه­­هاي امتحاني صبح­ها رأس‌ ساعت‌ 7:00 (هفت) صبح و بعدازظهرها رأس ساعت 14:30 (دو و نيم بعدازظهر) بسته خواهد شد و شروع فرآيند برگزاري آزمون صبح­ها راس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سي دقيقه) و بعداز ظهرها راس ساعت 15:00 (سه بعدازظهر) آغاز مي­گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ حوزه­هاي امتحاني به حوزه امتحاني ممانعت بعمل خواهد آمد.

3- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي مربوط‌، لازم است اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس­دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته‌ باشد.

4- داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، هرگونه دستگاه ارتباطي (از قبيل پيجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوري، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و ...)، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه نُت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداری نمايند. بديهي است كه به همراه داشتن هر كدام از وسايل مندرج در اين بند:

4-1- به عنوان تقلب و تخلف تلقي و با داوطلبان ذيربط براساس قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري كه بخشي از آن در بند «ه‍« آمده است، رفتار خواهد شد.

4-2-درصورت همراه داشتن وسايل ذكر شده و تحويل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسايل، حوزه برگزاري هيچ گونه مسئوليتي در قبال آن نخواهد داشت.

5- براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضي شركت در آزمون گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ انساني‌ ، علوم‌ تجربي و زبانهاي خارجي‌ كه علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ هنر با گذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 43 تقاضانامه‌ اعلام‌ داشته‌اند، كارت‌ شركت در آزمون‌ گروه هنر نيز جداگانه‌ صادر گرديده‌ است‌. اين‌ دسته ‌از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ هنر را نيز علاوه‌ بر پرينت كارت‌ شركت در آزمون ‌گروه آزمايشي‌ مربوط‌ از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت ‌دارند. به عبارت ديگر براي‌ اين‌ قبيل‌ داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون‌ صادر شده‌ است‌ كه‌ لازم‌ است‌ پرينت هر دو كارت‌ شركت در آزمون را از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور ‌دريافت‌ نمايند.

6- براي‌ آن دسته‌ از داوطلبان‌ متقاضي شركت در آزمون گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ انساني‌، علوم‌ تجربي و هنر كه علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در آزمون‌ گروه‌ آزمايشي‌ زبانهاي‌ خارجي‌ نيز با گذاشتن‌ علامت‌ در رديف‌ 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ كرده‌اند، كارت‌ شركت در آزمون گروه زبانهاي‌ خارجي‌ نيز صادر گرديده‌ است‌. اين‌ دسته‌ از داوطلبان‌ لازم‌ است‌ پرينت كارت‌ شركت در آزمون گروه‌ آزمايشي‌ زبانهاي‌ خارجي‌ را نيز علاوه‌ بر كارت‌ گروه‌ آزمايشي‌ مربوط‌ از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت‌ دارند. به‌ عبارت ديگر براي‌ اين‌ قبيل‌ از داوطلبان‌ دو كارت‌ شركت در آزمون صادر شده‌ است‌ كه‌ لازم است‌ پرينت هر دو كارت‌ شركت در آزمون را از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت‌ نمايند.

7- براي‌ آندسته‌ از داوطلبان‌ متقاضي شركت در آزمون گروههاي‌ آزمايشي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني‌، علوم‌ تجربي‌ و علوم‌ انساني‌ كه علاقه‌مندي‌ خود را براي‌ شركت‌ در گروه‌ هنر و همچنين‌ گروه‌ زبانهاي‌ خارجي‌ با علامتگذاري‌ در رديفهاي‌ 43 و 44 تقاضانامه‌ مشخص‌ كرده‌اند، سه‌ كارت‌ شركت در آزمون (يك‌ كارت‌ مربوط‌ به‌ گروه‌ آزمايشي‌ اصلي‌ علوم‌ رياضي‌ و فني يا علوم‌ تجربي‌ و يا علوم‌ انساني‌ و دو كارت‌ ديگر به‌ ترتيب‌ براي‌ گروه‌ هنر و زبانهاي‌ خارجي‌) صادر شده‌ است‌. اين‌ قبيل‌ از داوطلبان‌ بايد پرينت هر سه‌ كارت‌ شركت در آزمون را از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور دريافت‌ دارند.

8- داوطلبان داراي ديپلم كامل بهياري و آن دسته از بهياران شاغل كه در آزمون سراسري سال 1395 در گروه آزمايشي علوم تجربي ثبت نام نموده‌اند علاوه بر پاسخگويي به دروس عمومي و اختصاصي گروه آزمايشي مربوط، بايستي به دروس اختصاصي بهياري نيز كه در دفترچه شماره 3 درج گرديده، پاسخ دهند. براي اين قبيل داوطلبان بر روي كارت شركت در آزمون در قسمت بهياري، كلمه «بلي» مشخص شده است.

9- داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ گروه‌ آزمايشي‌ علوم‌ انساني‌ كه داراي ديپلم علوم و معارف اسلامي و عنوان‌ گواهينامه‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ نظام جديد آنان‌ علوم‌ و معارف‌ اسلامي‌ (كد 18) مي‌باشد با توجه‌ به‌ ضوابط‌، لازم‌ است‌ علاوه‌ بر دروس‌ اختصاصي‌ گروه‌ مذكور، درس ‌اصول، عقايد و فقه‌ را نيز امتحان‌ دهند لذا به اين داوطلبان توصيه‌ مي‌شود كه‌ به‌ مندرجات‌ برگ راهنما كه‌ به همراه‌ كارت‌ شركت در آزمون از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش آموزش كشور قابل دريافت‌ و پرينت مي‌باشد توجه‌ نمايند. وضعيت‌ چنين‌ داوطلباني‌ كه‌ با توجه‌ به‌ ضوابط‌ (از لحاظ‌ نوع‌ گواهينامه‌ ديپلم و دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌)، لازم ‌است‌ درس‌ اصول‌، عقايد و فقه‌ را امتحان‌ دهند دقيقاً در برگ راهنماي‌ شركت‌ در آزمون‌ مشخص‌ شده‌ است‌.

10- براي‌ آن‌ دسته‌ از داوطلباني‌ كه‌ يكي‌ از بندهاي‌ 1يا 2 يا 3 يا 4 و يا 5 رديف‌ 20 (بند معلوليت) تقاضانامه‌ ثبت‌ نام‌ را علامتگذاري‌ نموده‌ و مدرك‌ مورد تاييد از سازمان بهزيستي را نيز در زمان ثبت نام براي سازمان سنجش ارسال نموده اند در مقابل‌ عنوان‌ معلوليت‌ در كارت‌ شركت در آزمون، نوع‌ معلوليت‌ درج‌ شده‌ است‌. چنانچه‌ داوطلبي‌ يكي‌ از بندهاي‌ مذكور را علامتگذاري‌ و مدرك ‌مورد تاييد را نيز ارسال نموده ولي‌ در كارت‌ شركت در آزمون وي عنوان معلوليت مشخص‌ نشده‌، لازم‌ است‌ در يكي از روزهاي سه‌شنبه مورخ 95/4/22 يا چهارشنبه مورخ 95/4/23 (روزهاي قبل از آزمون) با به همراه داشتن گواهي معلوليت مراتب‌ را سريعاً به‌ نماينده ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور مستقر در باجه رفع‌ نقص‌ براساس جدول شماره2 اطلاع‌ دهد تا قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ وضعيت‌ وي‌ مشخص‌ گردد.

11- داوطلبان‌ مشمول‌ هر يك‌ از بندهاي 3 و 4 مندرج در بند (ج) و همچنين بند 10 مندرج در بند (د) فوق لازم‌ است‌ قبل‌ از برگزاري‌ آزمون‌ با مراجعه به باجه رفع نقص براساس جدول شماره 2 اطلاعيه وضعيت‌ خود را مشخص‌كرده ‌باشند، بديهي‌ است‌ در حين‌ اجراي‌ آزمون‌ و بعد از آن‌ اقدامي‌ انجام‌ نخواهد شد.

12- از آنجا كه‌ براساس‌ ضوابط‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1395 منحصراً آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ كه‌ داراي مدرك‌ پيش‌ دانشگاهي‌ بوده‌ و يا دانش‌ آموز دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ مي‌باشند، مجاز به‌ ثبت‌ نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري ‌بوده‌اند، بنابراين‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبان‌ نظام‌ جديد آموزش‌ متوسطه‌ كه‌ به‌ دوره‌ پيش‌ دانشگاهي‌ راه‌ نيافته‌اند، مجاز به‌ شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1395 نمي‌باشند و بديهي‌ است‌ در صورت‌ شركت‌ در آزمون‌ از گزينش‌ نهايي‌ حذف‌ خواهند شد.

13- با توجه به اينكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كيفي حوزه­های برگزاری آزمون، نياز به نظرات شما به عنوان معتبرترين منبع اخذ داده و اطلاعات براي ارزيابي حوزه­ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكميل نمودن پرسشنامه ارزيابي حوزه امتحاني خود در آزمون سراسري سال 1395 از تاريخ 95/4/24 لغايت 95/4/30 بصورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان اقدام نمائيد.

14 - نكاتي مهم در خصوص دفترچه‌هاي سوال گروههاي آزمايشي پنج‌گانه و شخصي‌سازي آنها:

در آزمون سراسري سال 1395 به هر داوطلب در كليه گروههاي آزمايشي يك پاسخنامه و 2 دفترچه سوال (آزمون عمومي«دفترچه شماره 1» و آزمون اختصاصي «دفترچه شماره 2») در قالب دو بسته نايلوني داده مي‌شود. اين بسته‌ها شخصي سازي شده و مشخصات داوطلبان بر روي پاسخنامه و جلد دفترچه سوالات درج گرديده است. داوطلبان داراي ديپلم بهياري و يا شاغل بهيار در گروه آزمايشي علوم تجربي و داوطلبان داراي مدرك ديپلم و پيش‌دانشگاهي علوم و معارف اسلامي در گروه آزمايشي علوم انساني علاوه بر پاسخگويي به سوالات دفترچه‌هاي عمومي(دفترچه شماره 1) و اختصاصي (دفترچه شماره 2) مي‌بايست به سوالات دفترچه اختصاصي شماره 3 نيز پاسخ دهند. داوطلبان در كليه گروههاي آزمايشي مي‌بايست پاسخ سوالات دفترچه‌هاي عمومي و اختصاصي را در همان يك برگ پاسخنامه تحويل شده علامتگذاري نمايند.

ه‍- مواردي از قانون رسيدگی به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسری

ماده 5 - تخلفات وجرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف - ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

ب - ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

1 - ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

2 - تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.

3 - ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج - استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

د - كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غيرمجاز از آنها.

و - هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح - خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

ماده 6 - هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازاتهاي زير را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذيربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده 7 - در مورد مشمولان بندهاي (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (10.000.000) ريال تا يك ميليارد (1.000.000.000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.

ماده 8 - ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.

ماده 9 - رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.

ماده 10 - در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازاتهاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت موسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي مي‌باشند.

ماده 11 - چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرتهاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.

ماده 12 - هر موسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسوول آنها علاوه بر محروميت دائمي از تاسيس و اداره اين گونه مراكز به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند و چنانچه موسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مديران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) مي‌باشد.

تبصره - در مورد آموزشگاههايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذيربط مدعي‌العموم نيز مي‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.


 درخاتمه‌ اضافه‌ مي‌ نمايد كه‌ واحد پاسخگويي‌ غيرحضوري‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1395 براي‌ كليه‌ داوطلبان‌ همه‌ روزه‌ به غير از ايام تعطيل و در وقت اداري آماده‌ پاسخگويي‌ به‌ سوالات‌ مي‌باشد. لذا داوطلبان‌ درصورت‌ نياز مي‌توانند سوالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتي اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org و يا با شماره‌ تلفن 42163 – 021 به‌ طور مستقيم‌ (واحد پاسخگويي‌ غيرحضوري ‌آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1395 با روابط‌ عمومي‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور) تماس‌ و يا در ميان بگذارند.

 

 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,585 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 تیر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir