موفقیت درکنکور با فراگیری تکنیک‌های تست‌زنی(بخش4)

+4
تکنیک های تست زنی در کنکور سراسری

در ادامه سری مباحث آشنایی با تکنیک های تست زنی در آزمون سراسری در این بخش به مبحث اختصاص زمان برای مرور تست ها و نیز سرعت عمل که هر دو بسیار مهم بوده و از عوامل موفقیت در کنکور سراسری هستند پرداخته می شود.

توصیه می گردد اگر حین تست زنی یک درس فرصتی باقی ماند حتما زمانی برای مرور تست ها کنار بگذارید، ولی به هیچ‌ عنوان پاسخ ها را عوض نکنید، مگر آنکه اطمینان قاطع داشته باشید که پاسخ اول شما غلط بوده است، هرچه بیشتر بر سر یک سؤال مردد بمانید احتمال زیادتری وجود دارد که دچار سرگیجه شوید، پس موکدا بیان می شود چنانچه زمانی برای مرور تست ها باقی ماند، پاسخ را تنها زمانی تغییر دهید که از غلط بودن پاسخ اول اطمینان داشته باشید.

یکی دیگر از عوامل ‌موفقیت در کنکور سراسری سرعت عمل در تست زنی است که یکی دیگر از تکنیک های تست زنی محسوب می شود و به عوامل متعددی وابسته است، مانند اینکه چه قدر مفهومی خوانده باشید(و حفظی کار نکرده باشید)؟ در سر جلسه آزمون کنکور چه قدر سرحال و با حوصله باشید؟چه نوع شخصیتی داشته باشید؟(یعنی فردی آرام هستید یا مضطرب)؟چقدر تست زنی را تمرین نموده و ‌مهارت کسب کرده باشید؟به هرحال، سرعت عمل در تست زنی موضوعی مستقل از سایر رفتارها نمی باشد، به بیان بهتر، فردی که ذاتا کند است، فردی که زود مضطرب می شود و یا کسی که تقسیم زمان مناسبی ندارد، احتمالا در تمامی فعالیت هایی که نیازمند سرعت عمل و توانایی مشاهده هستند با مشکل مواجه خواهد بود.

باید گفت که برای افزایش سرعت عمل در تست زنی چهار عامل اثرگذار هستند شامل: تمرین و رکوردگیری تست زنی، شادابی و سرحال بودن، تمرکز و آرامش و مطالعه مفهومی.

در ادامه به مبحث دقت در محاسبات عددی پرداخته می شود، در همه رشته های کنکوری دروسی وجود دارند که در آنها حل مساله و محاسبات عددی ضرورتی اساسی محسوب می شود، اشتباهات دانش آموزان در محاسبات عددی غالبا از عجله و عدم تمرکز آنها ناشی می شود که این هم ناشی از تلاش آنان برای از دست ندادن زمان می باشد.

عجله بی جا غیر از ضرر و افزایش احتمال اشتباهات، به طورحتم هیچ تاثیر مثبتی بر بهبود نتیجه نخواهد داشت، به محاسبات عددی به ویژه در رشته ریاضی که موارد آن زیاد است، توجه بیشتری داشته باشید و تلاش کنید به نحوی در محاسبات پیش بروید که همان یک بار محاسبه، اطمینان شما را حاصل کند، چراکه عجله در محاسبه، شک شما را افزایش داده و منجر به محاسبات دوباره  و سه باره و بی تردید اتلاف وقت شما خواهد شد، پس در محاسبات ریاضی با دقت و تمرکز پیش بروید.

درتست های درس ریاضی برای کسب نتیجه بهتر سعی کنید به صورت آمده در زیر عمل کنید:

هنگام ‌حل تست های ریاضی سعی کنید مفهوم را دریابید و آن را به خاطر بسپارید. موارد جامع و مانع را شناسایی نمایید و قضایای مربوط به مفهوم مورد نظر را به دقت و با تمامی اجزاء به ذهن بسپاری ،موارد نتیجه شده از این قضایا را شناسایی نمایید. تلاش نمایید تا حد ممکن موارد خاص پیرامونی را بشناسید.

توجه کنید که در دروس ریاضی نباید به حفظیات اکتفا نمود، هرچند که لازم است تمام فرمول ها را بدانید. در هر مساله، مجهول مساله را در یک طرف و مفروضات را در طرف مقابل آن بنویسید، مشکل عمده دانش آموزان در ریاضی این است که صورت مساله رابه طور کامل متوجه نمی شوند، چراکه اگر مفروضات مساله را تشخیص دهید، می توانید به پاسخ هم دست پیدا نمایید، راه حل، درون این مفروضات نهفته است، برای نمونه در درس دیفرانسیل مرور نکات کلی مربوط به نمودارها، در حل مسایل مربوط به برد تابع، اکسترم های نسبی و مطلق و تغییرات تابع می تواند مفید واقع شود و با توجه به توزیع سؤالات کنکور در درس دیفرانسیل توصیه می شود که بیشترین تمرکز بر روی این درس را از فصل سوم به بعد قرار دهید.

در نهایت تاکید می شود که در تست های ریاضی، یک روش کار مشخص داشته باشید تا دچار ابهام و سردرگمی نگردید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,702 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 خرداد 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir