تشریح سیاست‌های وزارت علوم پیرامون حذف کنکور

0
 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون کار‌شناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: آخرین قانونی که مجلس شورای اسلامی در زمینه حذف کنکور سراسری تصویب کرده مربوط به شهریورماه سال ۹۲ است که بر این اساس مدل امتحانی باید بر طبق تقاضا تنظیم شود.

وی افزود: بر اساس تصویب مجلس سه مدل سوابق تحصیلی، سوابق تحصیلی با آزمون و سوابق تحصیلی همراه با آزمون عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شد و به طور کلی قانون تصویب کرده است که تا پنج سال آینده ۸۵ درصد کل ظرفیت آموزش عالی از طریق سوابق تحصیلی پذیرش شود که این مسئله مربوط به تمام دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه آزاد و دولتی است که در حال حاضر در سال دوم اجرای این قانون به مرز ۸۰ درصد رسیدیم.

خدایی گفت: نکته مهم این است که ۱۵درصد رشته‌ها پرمتقاضی هستند و باید زیرساخت‌هایی که قانون پیش‌بینی کرده است را آماده کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: شرایط پذیرش برای کنکور سراسری در سال ۹۴ اعلام شده است و در جلسه اسفندماه برای سال ۹۵ تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در رابطه با پذیرش دانشجویان در مقطع کار‌شناسی ارشد نیز عنوان کرد: سیاست وزارت علوم این است که روند افزایشی در پذیرش کار‌شناسی ارشد نداشته باشیم و ۲۰درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کار‌شناسی وارد کار‌شناسی ارشد شوند ولی امسال ۴۵درصد پذیرش می‌شوند که ۵۵ درصد در رشته علوم انسانی هستند و باید ببینیم کشور به این میزان فارغ‌التحصیل علوم انسانی در کار‌شناسی ارشد نیاز دارد یا خیر.

در آزمون کار‌شناسی ارشد امسال ۸۱۲ هزار نفر شرکت کردند که با احتساب ۲ رشته‌ای‌ها به ۸۹۲ هزار نفر می‌رسند که در ۶۲ شهرستان و ۱۰۲ حوزه امتحانی رقابت می‌کنند.

خدایی گفت: ‌ دفترچه سؤالات نیز ساعت ۱۸ بعد از ظهر روز ۱۹ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و کلید سؤالات هم یک هفته بعد منتشر می‌شود. وی افزود: نتیجه اولیه آزمون نیمه اول اردیبهشت و نتیجه قطعی شهریورماه اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,982 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 بهمن 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir