دانشکده‌های پزشکی تجمیع می‌شوند

+1
 حسن قاضی‌زاده هاشمی در بیستمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی گفت: بعد از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های زیادی در حوزه علوم پزشکی شده است در صورتی که زمان زیادی از آن روز‌ها نگذشته ولی از نظر پیشرفت و ارتقا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی و دانشمندان در کشور افزود: پیشرفت‌های پزشکی مرهون تلاش شخصی و گا‌ها جمعی است که گروه‌های مختلف مهندسی پزشکی و غیر مهندسی با هزینه‌های شخصی خود به پژوهش می‌پردازند و این باعث افتخار است.

قاضی‌زاده اظهار داشت: ۴۰ درصد سهم تحقیقات به علوم پزشکی در دنیا تعلق گرفته در صورتی که تنها ۱۲درصد از اعتبارات و بودجه‌های پژوهشی را به خود اختصاص داده‌اند و این واقعیتی است که علاقه افراد را به پژوهش در کشور نشان می‌دهد.

وی افزود: قبل از اینکه دولت تدبیر و امید شروع به کار کند در فاصله ۶ ماه شاهد اعطای مجوز ۲۵ دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در کشور بودیم که تاکنون ما موافقتی با این موضوع نداشتیم و این گسترش بی‌رویه دانشکده‌های پزشکی می‌تواند آفت باشد و به اساس پژوهش آسیب برساند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید این وضعیت ساماندهی شود، گفت: ساماندهی آموزشی و جلوگیری از گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها امری ضروری است در صورتی که ۹۰ دانشکده پزشکی و تعداد زیادی دانشکده‌های دندان پزشکی در کشور وجود دارد و ما باید این دانشکده‌ها را تجمیع کنیم و به امر تحقیق در این دانشگاه‌ها نیز توجه داشته باشیم.

به گفته هاشمی، فرهنگ موروثی فردگرایی و عدم کار تیمی ما را به پژوهش ارزشمند در کشور رهنمون نمی‌سازد و باید در قالب قطب‌ها دانشکده‌های متعدد را تجمیع کرد.

وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید افزود: امیدواریم آیین نامه‌ها در این خصوص ارتقا و بازنگری شوند تا افراد را به پژوهش در کشور ترغیب کنیم. وی گفت: در حوزه آموزش نیز روش‌های اعمال جذب اعضای هیات علمی طوری است که نمی‌توانیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و در این صورت کیفیت کاهش می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه تغییر نگرش‌ها و آیین نامه‌ها امری ضروری است، افزود: مقررات باید برای پژوهشگران باشد تا به خلق ثروت در کشور منجر شود که در این خصوص نباید به دولت و اعتبارات آن دل بست. وزیر بهداشت اظهار داشت: با وجود کمبود بودجه در کشور پژوهش وضعیت خوبی دارد چراکه این موضوع در گرو همت و ایمان همچنین علاقه‌مندی پژوهشگران کشور در زمینه‌های تحقیقات علمی است.

وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید افزود: شبکه‌های تحقیقاتی ظاهرا در کشور وجود دارند ولی نشانگر توانمندی ما در رشته‌ها نیست و باید پژوهش‌های چند مرکزی را تشکیل دهیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,724 بازدید

    0 نظر

    درج: 28 دی 1393

    توسط: farahani
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir