شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان کنکورهای ۹۹ از اوایل آبان

+1
شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان کنکورهای ۹۹ از اوایل آبان

ابراهیم خدایی روز دوشنبه در گفت‌وگویی درباره زمان اعلام نتایج آزمون های سال ۹۹، اظهار داشت: بازه زمانی اعلام نتایج هم به دلیل برگزاری با تعویق آزمون ها، کمی تغییر کرده است.

وی به سایر فرآیندهای پذیرش داوطلبان در کنکورها اشاره و خاطرنشان کرد: برخی دانشگاه ها مانند فرهنگیان مصاحبه، امتحانات عملی از جمله در تربیت بدنی و پروژه دارند که در حال بازبینی این فرایندها هستیم تا بیشتر از یک ماه تاخیر در اعلام نتایج نهایی نداشته باشیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بنابراین، کلیت ورودی دانشگاه ها برای شروع سال تحصیلی آینده، اوایل آبان ماه خواهد بود.

خدایی درباره برگزار شدن آزمون های ۹۹ گفت: اگر نتوانیم آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری را برگزار کنیم ورودی به دانشگاه هم نخواهیم داشت و داوطلبان کنکوری از این مسأله آسیب می بینند.

معاون وزیر علوم افزود: اگر هم وقفه ای در پذیرش ایجاد شود لزوماً ظرفیت های پذیرش هم ۲ برابر نمی شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره ظرفیت های پذیرش، به این نکته اشاره کرد که وزارت علوم سیاستی مبنی بر کاهش ظرفیت ها ندارد البته ظرفیت ها هنوز نهایی نشده است اما هر دانشگاه بر اساس امکانات و وضعیت خو د، ظرفیت را اعلام می کند.

برخی نگرانی ها در خصوص امکان ابتلای داوطلبان به کرونا در جلسه کنکور وجود دارد اما سازمان سنجش آموزش کشور این اطمینان خاطر را داده است که پروتکل های بهداشتی را در تمام حوزه های کنکور سخت تر از دستورالعمل بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال می کند.

بر این اساس، داوطلبان دکتری ۹۹ حدود ۲ هفته دیگر در جلسه کنکور شرکت می کنند و بر اساس اعلام سازمان سنجش، دستورالعمل های بهداشتی برای اطلاع رسانی بیشتر داوطبان قبل از برگزاری آزمون منتشر می شود.

همچنین داوطلبانی که نگران تغییر حوزه کنکور خود هستند، می توانند درخواست خود را به صورت کتبی به باجه های رفع نقص که ۳ تا ۴ روز قبل از برگزاری آزمون فعال می شود، تحویل دهند. این موارد جمع آوری و بسته به تعداد درخواست تصمیم گیری خواهد شد.

آزمون دکتری روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه، آزمون کارشناسی ارشد روزهای پنج شنبه و جمعه دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد و آزمون‌های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به‌شکل همزمان روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    901 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 تیر 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir