گنجاندن سوالات اختیاری در آزمون پایه دوازدهم

+1
گنجاندن سوالات اختیاری در آزمون پایه دوازدهم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سوالات امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم دارای ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای آموزشی و هشت نمره ترکیبی (از ۸۰ درصد و ۲۰ درصد باقی مانده محتوای درسی) است که دانش‌آموزان باید به تعدادی از سوالات به صورت اختیاری (چهار نمره از این هشت نمره) پاسخ دهند.

علیرضا کمرئی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی درباره امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم اظهار داشت: پیش از ورود به مبحث کنکور، باید پایه دوازدهم تعیین تکلیف شود تا سازمان سنجش بتواند بر اساس تصمیم آموزش و پرورش برنامه ریزی کند.

وی افزود: برخی آموزش ها در فضای مجازی و آموزش تلویزیونی نسبت به محتوای کل کتاب ارائه شده بود و دانش آموزان بسیاری توانستند از این محتواها استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحقق اهداف درسی برای ما اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: یادگیری دانش آموزان باید کامل شود، اما ممکن بود که دانش آموزان یا واحدهای آموزشی در برخی از مناطق نتوانسته باشند تمام و کمال از این آموزش ها استفاده کنند؛ بنابراین مبنا برای امتحان نهایی ۸۰ درصد اول محتوای درسی کتاب ها قرار داده شد.

کمرئی ادامه داد: با اطمینان می توان گفت که آموزش ۸۰ درصد محتوای درسی محقق شده است؛ بنابراین ۱۶ نمره از این بخش ها در امتحانات سوال داده می شود، همچنین برای رعایت حرمت افرادی که در دوران تعطیلی مدارس وارد فضای آموزشی شده اند، برای ۲۰ درصد آموزش داده شده در دوران تعطیلی چهار نمره به صورت اختیاری سوال داده می شود.

وی همچنین درباره حذفیات برخی از مطالب درسی پایه دوازدهم در کنکور سراسری اظهار داشت: موضوع حذفیات دروس پایه دوازدهم در کنکور قدری متفاوت تر از امتحانات نهایی است و باید این حذفیات را با قطعیت بیشتری برای سازمان سنجش اعلام می کردیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تصمیم بر آن شد که برای کنکور همان ۸۰ درصد اول محتوای آموزشی مبنای سنجش قرار گیرد که از طریق سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی حذفیات صفحه به صفحه مشخص شد و در اختیار سازمان سنجش قرار گرفت که این سازمان نیز صفحات حذفی را اعلام کرده است.

کمرئی یادآور شد: دانش آموزان در پایه دوازدهم دقیقا می دانند که محتوای کتاب ها که پایه سنجش آنها در کنکور قرار می گیرد، کدام صفحات است.

آموزش و پرورش تاکیدی بر حضور دانش‌آموزان در مدارس ندارد

وی همچنین درباره بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان از ۲۷ اردیبهشت ماه گفت: در پایه هفتم، هشتم و نهم در پایه متوسطه اول بازگشایی داوطلبانه و اختیاری است و برحسب ضرورت خانواده و دانش آموز صورت می گیرد، اگر احساس کردند دانش آموز در طول سال نتواسته به طرق مختلف از آموزش ها استفاده کند، می تواند از آموزش حضوری بهره مند شود.

معاون آموزش متوسطه افزود: اگر دانش آموز احساس کرد که در مبحث خاصی مشکل دارد، این امکان داده شده که از این فرصت بهره مند شوند و با رعایت اصول بهداشتی در مدارس حاضر شوند.

کمرئی با اشاره به اینکه فرصت برای آموزش و یادگیری دانش آموزان حاصل شده است، عنوان کرد: اگر خانواده ای احساس می کند که دانش آموز از طریق تلویزیون و فضای مجازی خدمات آموزشی را دریافت کرده است، نیازی به حضور در مدارس ندارد و ماهم توصیه ای در این زمینه نداریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس ماهیت داوطلبانه دارد و به احساس ضرورت دانش آموز و خانواده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازمی گردد.

هنرجویان بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه کارگاهی نیاز دارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در ادامه درباره شرایط آموزشی هنرجویان فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار داشت: دو تا مبحث در شاخه فنی و حرفه‌ ای و کاردانش وجود دارد که در واقع دروس مهارتی است که مشکل ایجاد می کند.

کمرئی افزود: یکی از مباحثی که دروس کارورزی و کارگاهی است که دانش آموزان باید ۴۵ روز را در محیط کارگاهی تمرین عملی کار را انجام دهند و یکی دیگر دروس مهارتی است که در آموزش کاردانش استاندارد مهارت و در فنی و حرفه ای شایستگی های فنی نامیده می شود.

وی یادآور شد: این دو درس مهارتی لزوما به کارگاه نیازدارد که با آموزش مجازی میسر نمی شود، این دورس لزوما بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه کارگاه نیاز دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵ پودمان در دروس عملی فنی و حرفه ای و کاردانش وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون سه پودمان به دانش آموزان آموزش داده شده و بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه کارگاه برای پودمان های باقی مانده نیاز است.

کمرئی افزود: پودمان در برخی از رشته ها مانند حسابداری و کامپیوتر به گونه ای است که از طریق تلویزیون آموزش داده می شود و این دروس با آموزش از راه دور پیشرفت بیشتری داشته است.

وی یادآورشد: اما آن دسته از رشته هایی کارگاهی مانند مانند تاسیسات، مکانیک و جوشکاری و غیره حتما باید وارد کارگاه شوند. طبیعی است که کارگاه برای یک پایه دوازدهم زمان بیشتری اختصاص داده شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان دوازدهم پایه نهایی را طوری برنامه ریزی کرده ایم که آموزش ها را ببینند و خیالمان از نظر یادگیری آنها راحت باشد که این ها فارغ التحصیل خواهند شد.

کمرئی عنوان کرد: پایه دهم و یازدهم نیز می توانند در امتداد بازگشایی و سال تحصیلی آموزش های لازم را ببینند. اگر واحد آموزشی کارگاه متعدد و امکان ارائه همزمان آنها را دارد، با رعایت فاصله گذاری می تواند آموزش را همزمان بدهد و هر زمان به اتمام رسید، فرآیند ارزشیابی را اعلام کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,361 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 اردیبهشت 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir