مشخص نبودن پایان کرونا علت اعلام نشدن زمان دقیق کنکور

+1
مشخص نبودن پایان کرونا علت اعلام نشدن زمان دقیق کنکور

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگویی درباره علت اعلام نشدن تصمیم نهایی برای زمان برگزاری کنکورهای سراسری گفت: متاسفانه برخی برگزاری کنکور را مهمتر از سلامتی داوطلبان می‌دانند. ویروس کرونا مسئله‌ای نیست که کسی بتواند با قاطعیت درباره زمان اتمام آن اطلاع رسانی کند بنابراین طبق تاریخ مشخص شده، کنکور سراسری را برگزار می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: برای برگزار نشدن کنکور دچار خلاء قانون نیستیم که تا این حد استرس و اضطراب درباره زمان آن به داوطلبان تزریق شود. این استرس داوطلبان کنکور نتیجه اقدامات موسسات کنکوری است. این موسسات سالیان سال برای پر کردن جیب خود کنکور را به حالت مرگ و زندگی تبدیل کرده اند.

او در ادامه گفت: کنکور در سال‌های اخیر خیلی پیچیده شده است و زندگی خانواده‌ها را مختل کرده است. باید بررسی شود که آیا کنکور ارزش این حجم از استرس و فشار روانی را دارد یا خیر.

میرزاده تصریح کرد: روز گذشته در کمیسیون آموزش درباره زمان برگزاری کنکور‌های سراسری جلسه داشتیم. وزیر آموزش و پرورش ۱۷ خرداد را اولین روز امتحانات نهایی اعلام کرده و گفته بود؛ این امتحان سه هفته طول می‌کشد و ۲۰ روز بعد از آن سازمان سنجش و وزارت علوم می‌توانند کنکور را برگزار کنند.

او ادامه داد: البته با این شرایط کنکور سراسری در دهه اول مرداد برگزار خواهد شد، ولی علت اینکه زمان دقیق کنکور اعلام نمی‌شود این است که وضعیت کرونا پیش بینی نمی شود و نمی توان تصمیم گیری کرد که امکان تجمع این حجم عظیم از داوطلبان کنکور در کنار هم فراهم خواهد شد یا خیر؟.

میرزاده بیان کرد: قانون مشخص کرده که می توان ‌سوابق تحصیلی را به جای کنکور ملاک عمل قرار داد، ولی بحث کنکور به قدری جدی شده که هیچ کس نمی تواند درباره برگزار نشدن کنکور اظهار نظری انجام دهد و همه تسلیم موسسات کنکور شده اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: باید منتظر قطعیت پیدا کردن شرایط کرونا باشیم. سلامتی تعداد زیادی از جوانان ما در خطر است و به همین دلیل کمیسیون آموزش و وزارت علوم نمی‌توانند تاریخ دقیق برگزاری کنکور را اعلام کنند. وزارت بهداشت در این زمینه فصل الخطاب است و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که می‌شود این تجمع وجود داشته باشد یا خیر.

میرزاده در پایان یادآوری کرد: اگر شرایط کرونا به گونه‌ای باشد که امکان برگزاری کنکور وجود نداشته باشد چاره‌ای جز اعمال سوابق تحصیلی نداریم اما منافع برخی، در برگزار شدن کنکور است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,390 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 اردیبهشت 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir