رتبه برتر دانشگاه آزاد در رشته‌های علوم پایه و فنی

0
رتبه برتر دانشگاه آزاد در رشته‌های علوم پایه و فنی

دانشگاه آزاد اسلامی در ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، موفق به کسب رتبه دوم در بین دانشگاه‌های برتر کشور شده و همچنین در شش رشته موضوعی مهندسی مکانیک، ریاضی، مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر، شیمی و فیزیک برترین رتبه کشور را کسب کرده است.

بر اساس ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، دانشگاه آزاد اسلامی بعد از دانشگاه تهران در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۷۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت.

۳۱ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند که امتیاز کل و رتبه ۱۰ دانشگاه برتر ایرانی در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» به شرح زیر است:

 

 
 

 

بر پایه رتبه‌بندی موضوعی این نظام، دانشگاه آزاد اسلامی در شش رشته موضوعی مهندسی مکانیک، ریاضی، مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر، شیمی و فیزیک برترین رتبه کشور را کسب کرد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مکانیک رتبه پنج بین‌المللی، در رشته ریاضی رتبه ۲۹ بین‌المللی، در رشته مهندسی برق و الکترونیک رتبه ۹۳ بین‌المللی، در رشته علوم کامپیوتر رتبه ۱۱۰ بین‌المللی، در رشته شیمی رتبه ۱۲۱ بین‌المللی و در رشته فیزیک رتبه ۲۳۵ بین‌المللی را کسب کرده است.

دانشگاه آزاد در حوزه‌های علوم کشاورزی با رتبه بین‌المللی ۸۴، مهندسی عمران با رتبه بین‌المللی ۳۵ و مهندسی با رتبه بین‌المللی ۴۴ بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم کشور را کسب کرد و در حوزه علوم گیاهی و دامی با رتبه ۴۳۲ بین‌المللی بعد از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس، رتبه سوم ملی را کسب کرده است. همچنین در حوزه زیست شناسی و بیوشیمی با رتبه بین‌المللی ۴۶۶، بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه چهارم ملی و در حوزه علم مواد با رتبه ۲۲۵ بین‌المللی بعد از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان رتبه پنجم ملی را کسب کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در جدول زیر دانشگاه‌های برتر ایرانی در حوزه‌های موضوعی به همراه رتبه جهانی آن‌ها آمده است:

 

 
 

 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,883 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آبان 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir