ملاک قبولی استعدادهای درخشان در کنکور 98 اعلام شد

+1
ملاک قبولی استعدادهای درخشان در کنکور 98 اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ملاک قبولی استعدادهای درخشان در کنکور سراسری 98 بر اساس 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل، محاسبه می شود.

 

محمدرضا آهنچیان روز یکشنبه درباره مصوبه جدید تسهیلات دارندگان مدال های المپیادهای علمی، اظهار کرد: داوطلبان استعدادهای درخشان برای ورود به دانشگاه از طریق دوره های با آزمون و بدون آزمون پذیرفته می شوند.
وی افزود: داوطلبان دوره های بدون آزمون، سرآمدی خود را نشان داده اند و در دانشگاه های سطح یک و دو تا 40 درصد از طریق سهمیه پذیرفته می شوند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در مورد دانشجویان استعداد درخشان که از طریق آزمون به دانشگاه وارد می شوند، توضیح داد: دانشجویانی که صلاحیت تحصیلی خود را به طور کامل نشان نداده اند اما معدل آنها با شرط معدل، بالا است و در آزمون شرکت می کنند.
آهنچیان در مورد ساز و کار پذیرش این دانشجویان در دانشگاه ها، گفت: در سال های گذشته، 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل، مبنای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان با آزمون محاسبه می شد.
به گفته این مسئول وزارت علوم، قانون یاد شده در سال 92 اصلاح شد و این 90 درصد به 80 درصد رسید. در سال 97 دانشگاه ها نسبت به این اصلاحیه واکنش نشان دادند و تاکید داشتند دانشجویان استعداد درخشانی که با حد نصاب 80 درصد وارد دانشگاه می شوند از صلاحیت های علمی برای قرار گرفتن کنار سایر استعدادهای درخشان برخوردار نیستند.
آهنچیان گفت: در پی اعتراض دانشگاه ها، این مصوبه بار دیگر به روال سابق بازگشت و پذیرش استعدادهای درخشان بر اساس 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده محاسبه شد. اما نیمه دوم سال گذشته در شورای هدایت استعدادهای درخشان پیشنهادی مبنی بر عدم ارتقاء یک باره 80 درصد به 90 درصد مطرح شد.
وی افزود: با تصمیم های اتخاذ شده، میانه ای برای این درصد گرفته و اعلام شد که 85 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته محل، ملاک پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در آزمون قرار گیرد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم به اعتراضات موسسه های آمادگی کنکور، دبیرستان و خانواده ها نسبت به آخرین مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان اشاره کرد و ادامه داد: اعتراض ها بر این اساس استوار بود که داوطلبان استعدادهای درخشان برای 80 درصد خود را آماده کرده اند و امکان آماده کردن آنها به 85 درصد برای کنکور 98 وجود ندارد و در کنکور پذیرفته نمی شوند.
آهنچیان، گفت: به منظور رفع نگرانی ها، قانون 85 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته محل برای کنکور 98 اعمال نمی شود و پذیرش استعدادهای درخشان بر اساس همان 80 درصد است.
وی در مورد زمان اجرایی مصوبه جدید، اظهار کرد: این مسئله به داوطلبان اعلام می شود اما به احتمال زیاد مصوبه جدید از سال تحصیلی 99 – 1400 اعمال می شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,479 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1398

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir