جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری مهر 98

0
جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری مهر 98

طبق اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های سراسری مهر 98 ، زمان ثبت نام از 20 اسفند 97 لغایت 6 شهریور 98 اعلام شد .

متن اطلاعیه به شرح زیر است :

 پیرو اطلاعیه مورخ 97/10/13 و همچنین انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام در تاریخ 97/11/17، بدین وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شركت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1398 موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب 92/06/10 مجلس محترم شورای اسلامی و مصوبات پانزدهمین و شانزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 8 و 12 دی‌ماه 1397 می‌رساند، ثبت‌نام بدون کنکور سراسری 98 و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل كتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه مورخ 97/12/20 آغاز و در روز چهارشنبه مورخ 98/06/06 پایان می‌پذیرد.

دفترچه ثبت‌نام بدون آزمون سراسری 98 و جدول كدرشته محل های مربوط به پذیرش فوق از تاریخ 97/11/17 بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته است. لذا کلیه داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل كتبی دیپلم) در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای فوق به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تكمیل فرم انتخاب رشته (حداكثر 100 كدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

ضمناً فهرست كد رشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور اطلاع رسانی خواهد شد.

تذكر: با توجه به اینكه برخی از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی را به این سازمان اعلام نموده‌اند، اطلاعیه‌ای در این خصوص در تاریخ 98/02/30 پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد؛ لذا ضرورت دارد داوطلبان متقاضی نسبت به مطالعه اطلاعیه مذكور اقدام و در صورت تمایل در زمان مقرر كد رشته محل های انتخابی خود را ویرایش نمایند.

تكالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی

داوطلب‌ متقاضی‌ شركت‌ در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید یكایك‌ اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور.

2- دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

3- تهیه فایل عكس اسكن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

4- ثبت‌نام وانتخاب رشته از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر (97/12/20 لغایت 98/06/06).

تذكرات لازم:

1- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداكثر تا تاریخ 98/05/31، دارا بودن مدرك پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرك پیش‌دانشگاهی حداكثر تا تاریخ 98/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرك كاردانی (با تاریخ اخذ حداكثر تا 98/06/31) برای كلیه داوطلبان الزامی است.

2- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قدیم هنرستان كه فاقد مدرك پیش دانشگاهی و یا مدرك كاردانی می باشند حق ثبت نام و شركت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- نظر به اینكه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل كتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا كلیه متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی 3-3-6 ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قدیم هنرستان كه دارای مدرك پیش دانشگاهی و یا كاردانی می باشند) بایستی معدل كل و یا معدل كتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل كل و یا معدل كتبی واقعی با معدل كل و یا معدل كتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می گردد.

تبصره1: داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 پس از ثبت نام در این مرحله از پذیرش لازم است، پس از دریافت مدرك دیپلم حداكثر تا تاریخ 98/05/31، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به درج معدل كتبی دیپلم خود در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند.

تبصره2: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا كاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قدیم هنرستان كه دارای مدرك پیش دانشگاهی و یا كاردانی می باشند و فاقد معدل كتبی دیپلم هستند، بایستی معدل كل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

توجه: هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,272 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 اسفند 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir