مدارس هیات‌امنایی باید به مدارس عادی دولتی تبدیل شوند

0
مدارس هیات‌امنایی باید به مدارس عادی دولتی تبدیل شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از پیگیری مصوبه مدارس هیات امنایی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری خبر داد.

مجتبی زینی‌وند در گفت‌وگو درباره تیتر برخی از رسانه‌ها در هفته‌های اخیر با عنوان «تبدیل مدارس دولتی به هیأت امنایی ممنوع شد» به نقل از دیوان عدالت اداری، گفت: «ایرادی که گرفته شده به مصوبه شورای عالی است و ابطال و ممنوعیت به آن شکلی که در رسانه‌ها درج شد، مطرح نیست.»

او ادامه داد: «دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستند. این موضوع مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بوده و دیوان هم به آن مصوبه ایراد گرفته است. در هماهنگی‌هایی که ما با دکتر نوید ادهم، دبیر شورا داشته‌ایم، مقرر شده است تا آنها در شورای عالی آموزش و پرورش موضوع را بررسی کنند.»

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: «شورای عالی آموزش و پرورش جلساتی را در این زمینه برگزار کرده و دفاعیاتی داشته‌ و ما هم منتظر نتایج پیگیری این شورا هستیم.»

زینی‌وند گفت: «تعبیری که ما از این مصوبه داریم، شورا به دیوان عدالت اداری منعکس کرده‌ است و امیدواریم متناسب با تعبیر ما از مصوبه، همانطور هم عمل شود و مصوبه به قوت خود باقی بماند.»

او گفت: «این یک واقعیت است که در بعضی از مدارس هیات‌امنایی هزینه‌هایی دریافت می‌شد ولی ما از سال گذشته این مدارس را ساماندهی کردیم و سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شده است و همه دریافت‌ها و هزینه‌هایی که این مدارس دارند باید مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان مدارس غیردولتی باشد. همه اطلاعات هم باید در این سامانه ثبت شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «از سال گذشته خیلی جدی این موارد را پیگیری کرده‌ایم و خیلی از مشکلات رفع شده است. اما باز هم نیاز به نظارت مداوم وجود دارد و همکاران بنده در امور شوراها به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنند. شکستن رویه‌ای که در طول چند سال سنت شده است زمانبر است. اگر این مصوبه اجازه فعالیت این مدارس را بدهد امیدواریم امسال این مدارس را به مسیر اصلی خود برگردانیم و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود متناسب با همان دستورالعملی باشد که برای تشکیل همین مدارس مصوب شده است.»

زینی‌وند گفت: «قبلا هم گفته‌ام برخی از این مدارس هیات امنایی از مسیر اصلی خود خارج شده‌اند، نمی‌توانیم بگوییم "مدرسه هیات امنایی باشد" و "هزینه از مردم دریافت شود"، "این هزینه برای برگزاری کلاس‌های فوق‌برنامه است، اما بعد مدرسه دو شیفته باشد. اصلا به این صورت فلسفه مدرسه هیات امنایی از بین رفته است. ما این را قبلا اعلام کرده‌ایم و امسال هم گوشزد کرده‌ایم یا به مدارس عادی دولتی تبدیل شوند یا آن شرایط مربوط به مدارس هیات امنایی را احصا کنند. این موضوع را در حال پیگیری هستیم و سال گذشته هم تعدادی از این مدارس را تعطیل کردیم.»

او افزود: «اگر این مصوبه اجازه فعالیت مدارس هیات امنایی را به ما بدهد مطمئنا به دستورالعمل و مصوبه مدارس پایبند خواهیم بود و از دریافت هزینه‌هایی که با عنوان کلاس‌های فوقبرنامه دریافت می‌شود و در جای دیگری هزینه می‌شود جلوگیری می‌کنیم.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,882 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آذر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir