شادی و پویایی در مدارس کم است

0
شادی و پویایی در مدارس کم است

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: شرط اصلی یادگیری در مدارس، شادی و پویایی است که امروزه در مدارس بسیار کم است و علتش وجود کنکور و سایر آزمون‌هاست.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی، با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که سایه شوم استکبار از سر همه مردم جهان برداشته شود و روزی برسد که قلبی شکسته و خونی ریخته نشود و ان‌شاءالله آن روز بسیار نزدیک است.

وی گفت: تا به امروز چنانکه باید از ظرفیت مجلس دانش‌آموزی استفاده‌ نشده است اما اگر به‌صورت مؤثر از ظرفیت شوراهای دانش‌آموزی استفاده کنیم شاهد مدارس مطلوبی خواهیم بود.

بطحایی تصریح کرد: شرط اصلی یادگیری در مدارس، شادی و پویایی است که امروزه در مدارس بسیار کم است و علتش وجود کنکور و سایر آزمون‌هاست لذا اگر کنکور و سایر آزمون‌های استرس‌زا حذف شوند قطعاً شادی و نشاط بر فضای جامعه حاکم خواهد شد.

وی شرط اصلی یادگیری را انطباق مطالب با نیازها دانست و ادامه داد: بسیاری از محتواهای درسی تأثیری در زندگی دانش‌آموزان ندارد و متأسفانه خانواده‌ها نیز فرزندانشان را بیشتر به سمت کنکور محوری سوق می‌دهند و این‌یک فرهنگ شده است، بنابراین گام‌هایی که در یک‌ساله اخیر در خصوص حذف آزمون‌های زائد برداشته شد با مقاومت بسیاری از افراد مواجه شد.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید تعامل، صبر، تحمل و انواع مهارت‌های زندگی را در دوران دانش‌آموزی فراگیرند.

وی بر حضور اعضای شورای دانش‌آموزی در جلسات شوراهای آموزش‌ و پرورش تأکید کرد و گفت: دانش آموزان را نباید برای دیروز و برای امروز بلکه باید برای فردا تربیت کنیم.

در این دیدار اعضای مجلس دانش‌آموزی دوره نهم هریک طی سخنانی طرح‌ها و برنامه‌هایی را به وزیر آموزش‌وپرورش ارائه دادند.

 

در سخنان اعضای مجلس دانش‌آموزی بر تقویت انگیزه دانش‌آموز تأکید شد و مشکل اشتغال، سخت‌گیری والدین، عدم تناسب محتوای برخی کتاب‌های درسی با نیازهای جامعه و سیطره آموزش بر پرورش از جمله مواردی بود که اعضا بر آن تأکید کردند.

حضور نماینده دانش‌آموزان در شوراهای آموزش‌ و پرورش، طرح کارت دانش‌آموزی و عملیاتی کردن هدایت تحصیلی از دوره ابتدایی از جمله مطالبات دانش‌آموزان در این دیدار بود.

در پایان این جلسه اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش انتخاب و ابلاغ خود را دریافت کردند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,154 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 آبان 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir