نتایج طرح جهش تحصیلی اواخر شهریور ماه اعلام می شود

0
نتایج طرح جهش تحصیلی اواخر شهریور ماه اعلام می شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه امسال 7 هزار و 950 نفر از دانش آموزان در طرح سنجش جهش تحصیلی شرکت کردند ، گفت : نتیجه قطعی این طرح پایان شهریور ماه اعلام می شود .
مجید قدمی روز دوشنبه با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 9 هزار نفر درخواست جهش تحصیلی داشتیم که از این تعداد 4 هزار و 500 نفر موفق به انجام جهش شدند، درباره دلایل کاهش تقاضا برای جهش افزود: در سال های گذشته خانواده ها به طور غیر رسمی و با همکاری مدیران مدارس فرزندان خود را که متولد نیمه دوم سال و در مهرماه بودند برای جهش تحصیلی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی می کردند تا به این ترتیب یک سال عقب ماندگی را جبران کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از آنجا که با تخلفات مدیران مدارس برخورد شده است هر سال شاهد اقدامات کمتری در این زمینه هستیم و به همین دلیل درخواست جهش تحصیلی پایین آمده است.
قدمی تصریح کرد: البته به دلیل تغییر نگرش خانواده ها که ترجیح می دهند از روش های دیگری به استعداد و هوش فرزندشان کمک کنند و علائق را در نظر بگیرند تا اینکه صرفا بخواهند یک پایه تحصیلی آنها را ارتقا دهند شاهد کاهش درخواست جهش هستیم.
وی اظهار داشت: گرایش به جهش تحصیلی کماکان در میان دانش آموزان وجود دارد ولی شرط اول آن است که فرد بتواند در مدرسه شرایط اولیه و معدل مناسب را داشته باشد؛ در صورتی که دانش آموز در تمامی دروس پایه مورد درخواست نمرات لازم را کسب کند در تست هوش سازمان آموزش و پرورش استثنایی شرکت می کند تا با کسب حد نصاب نمره قبولی به او اجازه جهش داده شود.
قدمی با بیان اینکه جهش از پایه اول به سوم ، دوم به چهارم ، سوم به پنجم و چهارم به ششم ابتدایی انجام می شود و ما جهش از پایه پنجم به مقطع جدید نداریم، ادامه داد: البته متقاضیان جهش چند پایه هم داریم به این نحو که فرد باید درخواست خود را ارائه داد و پس از تایید مدرسه، تست هوش برای دانش آموز انجام شود که سال گذشته یک مورد جهش دو پایه و یک مورد هم جهش از اول ابتدایی به پایه هفتم داشتیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش قدمی با تاکید بر اینکه برای دوره راهنمایی جهش تحصیلی نداریم، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دانش آموزان حداکثر دو بار می توانند از جهش در دوره ابتدایی استفاده کنند، تصریح کرد: هر ساله آزمون هوش و سنجش دانش آموزان داوطلب جهش تحصیلی در دوره ابتدایی برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند و از مزایای جهش می توان به صرفه‌جویی 10 میلیارد تومانی و کاهش تراکم دانش آموزی اشاره کرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: هرچند باید دقت شود تست هوش جهش تحصیلی با دقت و کمترین ضریب خطا صورت گیرد تا در آینده دانش آموز را دچار آسیب و فشار روحی نکند اما بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی از شرایط ایده‌آل برخوردار نیستند و با شرایط حداقلی مراجعه می‌کنند بنابراین خانواده‌ها باید توجه کنند جهش تحصیلی صرفا برای دانش‌آموزانی است که از لحاظ بهره هوشی سرآمد باشند و صرفا درس خواندن بودن کفایت نمی کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,304 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 شهریور 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir