تعیین چهارچوب لباس فرم دانش آموزی

0
تعیین چهارچوب لباس فرم دانش آموزی

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مبنای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ما، سند تحول بنیادین است.
وی ادامه داد: بخش مدیریت و راهبری از خرده نظام سند تحول بنیادین است که ۱۶ برنامه در این حوزه قرار دارد و تأکید شده است که مشارکت را واقعی کنیم.
عباسپور به انتخابات انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود: در نظر داریم که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود و امسال در ۵ هزار مدرسه اجرا می‌شود و به تدریج ادامه دارد.
وی به تدوین منشور حقوق والدین در سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سند تحول والدین حقوقی دارند که بتوانند مشارکت کنند و ما نیز به این نکته توجه داریم.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان افزود: مدرسه یک‌سویه نمی‌تواند برنامه‌هایش را پیش ببرد و  بخشی از برنامه‌ها را باید به خانواده‌ها واگذار کند.
وی در خصوص لباس فرم دانش‌ آموزان اظهار کرد: بخشنامه‌ای که اعلام شده باشد که این لباس فرم با این رنگ در مدارس باشد، نداشتیم؛ چارچوبی را آیین‌نامه اجرایی مدارس دارد و این به انجمن اولیا و مربیان واگذار شده است.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: در سند تحول، لباس فرم دانش‌ آموزی این موضوع جزو وظایف انجمن اولیا و مربیان است و ما در سال ۹۷، تکلیف و چارچوب لباس فرم دانش‌ آموزی را تعیین می‌کنیم.

وی به سرویس مدارس اشاره کرد و ادامه داد: ۳ وزارتخانه شامل آموزش و پرورش، وزارت کشور و وزارت راه مسؤولیت ساماندهی و راهبری سرویس مدارس را دارند و در سال‌های گذشته کارگروهی پیش‌بینی شده بود که مداوم نشست داشته باشند و مسائل و آسیب‌ها بررسی شود.
عباسپور از اصلاح دستورالعمل سرویس مدارس خبر داد و گفت: در این دستورالعمل متناسب با وظیفه ذاتی هر دستگاهی، فعالیت صورت گیرد به عنوان مثال راننده و وسیله نقلیه و بیمه جزو وظایف شهرداری‌هاست و موظف شدند سامانه‌ای را طراحی کنند که الان در حال بررسی هستند تا اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان درج شود؛ البته این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در قزوین اجرا شد.
وی با بیان اینکه قرار است هر ماه نشست کارگروه ماده ۱۹ برگزار شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و سازمان شهرداری‌ها و وزارت راه به عنوان پیمانکار هستند و آموزش و پرورش فقط بحث نظارت را بر عهده دارد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان ادامه داد: در گذشته در دستورالعمل سرویس مدارس پیش‌بینی نشده بود که نظارت با چه منابع مالی صورت گیرد اما در این دستورالعمل در همه زمینه‌ها، منابع مالی پیش‌بینی شده است.
وی درباره نرخ سرویس مدارس افزود: مبلغی که از خانواده برای سرویس مدارس گرفته می‌شود نرخ نامه شهرداری‌ هاست و مصوبه شورای شهر، مبنای کار است.
عباسپور گفت: ما در زمینه خودروی مناسب برای دانش‌آموزان مشکل داریم و این مطالبه آموزش و پرورش است که خودروی مناسب تأمین شود؛  سازمان شهرداری‌ها قدم‌هایی را برداشتند و دستور کار بعدی این است که خودروی مناسب طراحی شود .
عباسپور به آموزش والدین اشاره کرد و افزود:  یکی از مشکلات ما عدم آگاهی والدین در حوزه تعلیم و تربیت است که ما ۳ کارگروه را پیش‌بینی کردیم و به خانواده‌ها آموزش می‌دهیم؛ برنامه ما این است که دوره‌های آموزشی برای والدین در طول ۱۲ سال باشد و تفاوت این دوره‌ها با سال گذشته این است که این دوره‌های بخشی الزامی با در نظر گرفتن برای دوره ابتدایی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳۰۰ نفر جذب مدرس آموزش خانواده داشتیم و هزار نفر نیز امسال جذب خواهیم کرد و همچنین مدرس خانواده باید گواهی انجمن اولیا و مربیان داشته است
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان از اجرای آموزش‌هایی با همکاری قوه قضاییه خبر داد و گفت: ۲۳ مهارت را طراحی کردیم  و قرار است در مدارس اجرا کنیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,186 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 مرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir