بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است.

0
بهترین مسیر برای تربیت انسان ها هنر است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:امروزه جشنواره فرهنگی هنری مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور است.

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جشنواره فرهنگی هنری را مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور در آینده نه چندان دور دانست که بالاترین دستاورد جشنواره است.

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور که امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: خدا را شاکرم که در ایستگاه پایانی سی و ششمین دوره جشنواره در خدمت شما هستیم.

او ادامه داد: جا دارد به جامعه خبرنگاران و اصحاب رسانه که طلایه‌داران عرصه هنر هستند روز خبرنگار را تبریک بگویم و یاد شهدای خبرنگار و افرادی که در این مسیر از جانشان مایه گذاشتند را گرامی بداریم.

کاظمی افزود: از مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارند و همکارانی که یک سال تلاش و تمهید مقدمات کردند، تشکر می‌کنم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور است که مسیر طولانی و پرپیچ و خمی را در طول سال طی کرده و امروز به ایستگاه پایانی رسیده است.

او گفت: شرکت بیش از ۶ میلیون نفر رشته دانش‌آموز در سطح مدرسه، بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه کشور و برگزیده شدن حدود ۲ هزار منتخب در ۵ حوزه فرهنگی هنری نشان از میدان تاثیرگذاری حرکت در فضای تعلیم و تربیت دارد.

کاظمی ابزار هنر را یکی از بهترین ابزارها و رساترین وسیله و ابزار برای انتقال هر نوع پیامی دانست که برای گوینده و مخاطب جذابیت خاصی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی را برشمردند که یکی از مهم ترین ساحت‌ها ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی است و نشان از اهمیت و جایگاه هنر در فرآیند تعلیم و تربیت دارد.

او ادامه داد: هنر هم هدف سند تحول و هم ابزاری در خدمت تمام ساحت‌هاست. تربیت دینی، علمی، اقتصادی و اجتماعی با ابزار دینی صورت می‌گیرد، لذا گسترده ابزار هنر به هنر محدود نمی‌شود و بهترین مسیر برای تربیت افرادی است که می‌توانند به جامعه خدمت کنند.

کاظمی جشنواره فرهنگی هنری را بهترین عرصه برای کشف استعدادهای هنری دانست که بهترین سرمایه‌های هنری کشور در آینده از بین این دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه این جشنواره مرکز جوشش و تولید سرمایه‌های هنری کشور در آینده نه چندان دور است و این بالاترین دستاورد جشنواره است.

او ادامه داد: در کنار وظیفه نطام تعلیم و تربیت حتما باید به تقویت هنری و زیبایی شناسی دانش‌آموزان توجه کنیم و در برنامه درس ملی فضایی را برای پرداختن به مساله هنر و نشان دادن استعدادهای دانش‌آموزان مهیا کنیم لذا مسیر جشنواره بهترین مسیر برای شکوفایی این استعدادهاست.

کاظمی افزود: رویکرد مهارت‌های تخصصی که دانش‌آموزان در کنار مهارت‌های ارتباطی در فضایی تعاملی در یک همایش ارزشمند کسب می‌کنند مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آشنایی شما دانش‌‌آموزان با توانمندی‌های دانش‌آموزان سراسر کشور مهم است زیرا یقینا از شما بهترین چهره‌های فرهنگی هنری آینده کشور را می‌سازد.

او افزود: در کنار کشف و ارتقای توانمندی و استعدادهای دانش‌‌آموزان مسیری برای مهارت افزایی و مهارت تخصصی فرهنگی هنری مورد نیاز دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.

کاظمی ادامه داد: این جشنواره‌ها خودباوری، اعتماد به نفس، عزت‌مندی و توانمندی را ارتقا می‌دهد‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این جشنواره داروی شفابخش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است. افزایش تاب‌آوری، کنترل خشم و فقرزدایی با روحیه شاد و نشاط جامعه تقویت می‌شود و شما جلودار حرکت‌های شادی بخش در فضای عمومی جامعه هستید که تربیت شهروند هوشمند، متفکر، خلاق، بصیر و آگاه برون‌داد این جشنواره است.

او در پایان گفت: زمانی هنر و فرهنگ ارزش پیدا می‌کند و ما را بالا می‌برد که روح خدایی و الهی و نگاه خدایی در عمر شما دمیده شده باشد و بقول مقام معظم رهبری هنر و هنرمندی متعهد است که اوج خدمت را به جامعه نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,152 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مرداد 1397

    توسط: bakhtiari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir