لزوم آموزش تلفیقی دروس با بازی‌های مفرح

0
لزوم آموزش تلفیقی دروس با بازی‌های مفرح

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تصمیم داریم قهرمان‌پروری کنیم و ورزشکار با استانداردهای قهرمانی داشته باشیم باید سواد حرکتی در مدارس را پیگیری کنیم و زمینه‌ای ایجاد کنیم که آموزش تلفیقی دروس با بازی‌های شاد و مفرح انجام شود.
مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار سلامتی کشور، اظهار کرد: ١١.١درصد مردان و ١١.٩ درصد زنان، فشارخون بالا دارند و بیشتر از ١٩.٣ درصد مردان و ٢٦درصد زنان از کلسترول بالا رنج می‌برند.
وی ادامه داد: فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی و دیابت از جمله مسائلی هستند که در بحث سلامتی مورد توجه قرار گرفته‌اند و نیاز به برنامه‌ریزی دارند و از طرفی سواد حرکتی در حال کاهش است و اگر این کاهش ادامه پیدا کند، دانش‌آموزان انس به حرکت را از دست می‌دهند و در تربیت نسلی با شاخص‌های سالم حرکتی دچار چالش می‌شویم.
حمیدی اضافه کرد: اگر سواد حرکتی شکل نگیرید، فرد نمی‌تواند اوقات فراغتش را برنامه‌ریزی کند و آسیب می‌بیند و برای اینکه آموزش مطلوب داشته باشیم به استفاده از برنامه‌های ورزشی و بازی در مدارس نیاز داریم.
وی به طرح مشترک این معاونت با معاونت دبستان اشاره کرد و افزود: طرحی در مدارس ابتدایی در نظر گرفته‌ شده است که هدف آن توسعه فرهنگ ورزش، نشاط و سلامتی در بین اقشار جامعه، توسعه و گسترش تربیت‌بدنی در بین دانش‌آموزان و افزایش نشاط، تحرک و سلامتی آموزگاران است و برای اجرای کیفی برنامه‌های تربیت‌بدنی دوره ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه، دوره آموزشی برای توانمندسازی آموزگاران برگزار خواهد شد.
حمیدی پیش‌نیاز قهرمان‌پروری را توجه به مدارس دانست و گفت: اگر تصمیم داریم قهرمان‌پروری کنیم و ورزشکار با استانداردهای قهرمانی داشته باشیم باید سواد حرکتی در مدارس را پیگیری کنیم و سواد حرکتی با تکرار و تداوم انجام بگیرد و در این راستا باید زمینه‌ای ایجاد کنیم که آموزش تلفیقی  دروس با بازی‌های  شاد و مفرح  صورت بگیرد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مهارت‌های بنیادی و مهارت‌های ورزشی شکل بگیرد، سواد حرکتی هم اتفاق می‌افتد و آن زمان است که می‌توانیم در جامعه سلامتی و قهرمان ورزشی داشته باشیم.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,779 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir