سامانه سنام: نظارت مستمر بر طرح خرید خدمات آموزشی

-1
سامانه سنام: نظارت مستمر بر طرح خرید خدمات آموزشی

برای نظارت بر اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، وزارت آموزش و پرورش از سامانه‌ای به نام «سنام» استفاده می‌کند. سامانه‌ای که اجازه زیر پا گذاشته شدن قانون را در فرآیند خرید خدمات نمی‌دهد.

وزارت آموزش و پرورش برای فراهم‌کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مناطقی که کمبود نیروی انسانی دارد، مجاز است از شیوه خرید خدمات آموزشی استفاده کند. در طرح خرید خدمات آموزشی، موسس آموزش‌های رسمی را در همه دوره‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان فراهم و سرانه آموزشی دریافت می‌کند.

آموزش‌وپرورش هم هزینه‌های هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند و همه هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است. طبق اعلام سازمان مدارس غیردولتی، معلمان مشمول طرح خرید خدمات آموزشی، باید دارای مدرک مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند. این طرح فقط در مناطقی که کمبود نیروی انسانی وجود دارد، اجرا می‌شود. در این شیوه اجرای کاملا غیردولتی، از آن‌جایی که امکان تخطی از قانون و پایین آمدن کیفیت آموزش در آن وجود دارد نیاز به نظارت وجود دارد.

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برای اجرای هر چه بهتر طرح، سامانه «سنام» را طراحی کرده است. با این سمانه امکان رصد و شفاف‌سازی اطلاعات معلمان و شیوه پرداخت حقوق و آمارهای اداری و مالی وجود دارد.

متقاضیان استفاده از طرح هم می‌توانند در همین سامانه ثبت‌نام کنند و درخواست‌شان به صورت برخط بررسی و به آنها پاسخ داده می‌شود.

مجری‌های طرح خرید خدمات باید اطلاعات همه نیروهای مدارس خرید خدمات آموزشی را در سامانه وارد کنند. اطلاعات معلمان، رشته تحصیلی، پرداخت حقوق و امور مالی، ساماندهی بیمه‌ها، آموزش ضمن خدمت و همه اطلاعاتی که برای نظارت بر چنین مدارسی لازم است به صورت الزامی در سامانه سنام وجود دارند و امکان نظارت را به وجود می‌آورند.

جز ثبت اطلاعات، معلمان و موسسان می‌توانند از این سامانه برای ثبت شکایت‌ها و پیگیری مطالبات خود هم استفاده کنند. درخواست‌های آن‌ها در سنام ثبت می‌شود و وزارت آموزش و پرورش وعده داده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این درخواست‌ها پاسخ داده شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,583 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir