نرم‌افزار پایه اول تا ششم به صورت رایگان عرضه می‌شود

0
نرم‌افزار پایه اول تا ششم به صورت رایگان عرضه می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی فعالیت این شرکت را در راستای تهیه نرم‌افزار و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی بیان کرد.

وحید حجتی با حضور در استودیوالفبا خلاصه‌ای از وضع شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت: «این شرکت از سال ۶۹ تاسیس شده که جز شرکت‌های قدیمی در حوزه فناوری اطلاعات است.»

او ادامه داد: «این شرکت کار خود را با ۳۳ سامانه تخصصی آموزش و پرورش آغاز کرده که قریب به ۳۰ سال فراز و فرود را متحمل شده است. عمده فعالیت این شرکت تا سال گذشته سرویس دهی به وزارت آموزش و پرورش در حوزه فناوری اطلاعات بود.»

حجتی ادامه داد: «از سال ۹۶ کار را با روزآوری صنایع آموزشی آغاز کردیم. در این راستا نرم افزارهایی را در حوزه تکنولوژی روزآوری کردیم.»

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت: «در قراردادی با آموزش و پرورش در قالب ۲ سامانه پرسنلی و دانش‌آموزی به جامعه فرهنگیان خدمت‌رسانی خواهیم کرد.»

او افزود: «شرکت پژوهش یکی از ۲۸ شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان است که به لحاظ مالی شرکتی سودآور است و سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ سود شرکت را از ۱۴ میلیارد سود به ۱۶ میلیارد سود رساندیم. امیدواریم همین روند رشد سودآوری در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان حفظ شود.»

حجتی گفت: «با توجه به اینکه سامانه‌های نرم‌افزاری دولتی را تولید کردیم سعی داریم که محصولات جدید را اضافه کنیم.»

او افزود: «نرم‌افزارهای رزرواسیون هتل‌ها با کمک شرکت زاگرس که از مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است را آغاز کردیم. بخش دیگر اقدامات ما راه‌اندازی سامانه‌های صندوق‌های ذخیره است که به بازنویسی جدید نیاز دارد.»

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از استقبال سازمان‌های مختلف از سامانه‌ها خبر داد و گفت: «معلمان برای اطلاع از حساب‌ها به سامانه دسترسی خواهند داشت و به راحتی اطلاعات خود را خواهند دید.»

او گفت: «از واسط سال ۹۶ واحد A & D را از نخبگان کشور تشکیل دادیم که خروجی آن تدوین کتاب فناوری‌های نوین در حوزه آموزش و یادگیری شد.»

حجتی به فعالیت حدود ۱۰۰ پرسنل در این شرکت اشاره کرد و گفت: «اولویت اصلی ما فعالیت با معلمان است. از ۶۰درصد پرسنل ما فرزندان فرهنگیان و غالبا نخبه هستند.»

او از طراحی دو سامانه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خبر داد و گفت: «این طرح انقلاب بزرگی در صنعت یادگیری و آموزش است.»

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی افزود: «این نرم‌افزارها می‌تواند به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی و آناتومیک کمک کند تا آزمایشگاه‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم زیرا برگزاری آنان برای مدارس هزینه‌بر است.»

حجتی از معلمان تقاضا کرد که برای تهیه سناریوهای بازی‌ها کمک‌رسان باشند زیرا در حال تهیه اپلیکیشن و کتاب‌های کمک آموزشی هستیم که می‌تواند برای دانش‌آموزان موثر باشد.

او در رابطه با اینکه چرا سامانه پرسنلی صدور احکام هنوز راه‌اندازی نشده است، گفت: «اینکه سامانه صدور احکام به طول انجامید یک دلیلش این بود که قانونی که مجلس امسال برای پرداخت شاغلان دولتی تصویب کرد تاخیر داشت و یک رفت و برگشتی نیز بین دولت و مجلس در این باره رخ داد. اکنون نیز دچار ابهاماتی است اما کارهای آن نهایی شده است.»

او درباره بحث امنیت سامانه‌های ثبت نمرات دانش‌آموزان نیز گفت: «در بخش امنیت سامانه‌ها ما همکاری تنگاتنگی با حوزه فناوری اطلاعات و سنجش و حراست آموزش و پرورش داریم. سامانه‌ای تحت عنوان «امین» اوایل سال گذشته راه اندازی شد که بررسی و تایید نمراتی که در سال گذشته وارد سامانه شده را به عهده دارد و امکان جعل را به صفر می‌رساند. در واقع بعد از ثبت نمرات در سامانه، سامانه امین یک بار دیگر آنها را بررسی و تایید نهایی می‌کند.»

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی درباره این موضوع که آیا در حوزه فناوری‌های نوین تمرکزی برای طراحی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی برای کمک به دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری و یا حوزه کودکان استثنایی دارید یا نه افزود: «در بحث تحقیقات VR ما مشاهده می‌کنیم که روانشناسان امروز بسیار از این تکنولوژی استفاده می‌کنند در آموزش کودکان استثنایی این تکنولوژی‌ها می‌تواند کارآمد باشد. یکی از حوزه‌هایی که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم همین کودکان استثنایی و اختلالات یادگیری است.»

او گفت: «ما با وزارت آموزش و پرورش درباره به روزرسانی سامانه پرسنلی و دانش‌آموزی قرارداد داریم. نرم افزار فارسی پایه اول تا ششم ابتدایی آماده است و تا چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار می‌گیرد.»

مدیرعامل شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی همچنین از تهیه و در دسترس قرار گرفتن نرم‌افزار ریاضی تا قبل از شهریورماه خبر داد.

حجتی گفت: «در حوزه سامانه جامع دانش‌آموزی نرم‌افزارهایی را در اختیار معلم قرار می‌دهیم که ساختار ثبت نمرات را در دسترس داشته باشد. این ساختار اکنون نیز در حال بروز رسانی است.»

او از اجرای پایلوت سامانه ثبت نمرات دانش‌آموزی در شهرری و آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران خبر داد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,188 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 تیر 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir