نحوه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

0
نحوه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ابلاغ کرد.

در این شیوه‌نامه که در راستای سیاست تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها تدوین شده است، ضمن تأکید بر اقدام مؤثر در زمینه ثبت‌نام، پیش‌بینی و اقدام لازم در خصوص اجرای کامل ساختار نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) و استقرار پایه دوازدهم، مورد تأکید قرار گرفته است.

ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس انجام می‌شود

با توجه به سیاست‌های مقام عالی وزارت مبنی بر کاهش تمرکز و تفویض اختیار و به‌منظور برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر امور مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان، موضوع در کمیته مرتبط استانی و منطقه‌ای بررسی و اقدامات لازم پیش‌بینی و انجام گردد و حوزه‌های ارزیابی عملکرد در سطوح مختلف، کیفیت و کمیت عملکرد واحدها را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان مطابق با آیین‌نامه اجرایی مدارس موضوع مصوبه جلسه ۶۵۲ شورای عالی آموزش‌وپرورش ابلاغ گردیده است و آیین‌نامه‌های آموزشی مصوب مربوط به هریک از دوره‌های تحصیلی انجام گردد.

در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ بر اساس شیوه‌نامه مورخ ۱۳۱۶.۲.۱۱ اقدام گردد و هرگونه تغییر و اصلاح متعاقباً از سوی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌گردد.

به‌ منظور پوشش کامل تحصیلی، افراد ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند، به استناد مصوبه هیأت محترم وزیران مورخ ۱۳۱۵.۱۲.۲۲ معاون اول محترم ریاست جمهوری، با ارائه کارت حمایت تحصیلی صادره از وزارت کشور (فرمانداری‌ها) ثبت‌نام از آنها صورت پذیرد.

۳۱ مرداد پایان ثبت‌نام دانش‌آموزان

با توجه به لزوم مدیریت منابع مالی و سرمایه انسانی (دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی)، ضروری است برای استفاده از فرصت شهریورماه ،به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی ثبت‌نام‌ها تا تاریخ ۹۷.۵.۳۱ به اتمام برسد.

اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده ۳۱ آیین‌نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.

تبصره: ثبت‌نام از دانش‌آموزان عشایری، هنرجویان هنرستان‌ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی، بر اساس ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

دریافت هرگونه وجه به‌جز وجوه بیمه حوادث و کتاب درسی مجاز نیست

به استناد ماده ۳۲ آیین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به‌جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نمی‌باشد و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم گردد.

تبصره: وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و رعایت سایر قوانین و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکانپذیر خواهد بود.

سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان الزامی است

فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه‌های مربوط از جمله سناد و سنجش بدو ورود انجام پذیرد.

تبصره:هرگونه پیش ثبت‌نام قبل از تاریخ اول خرداد ماه ممنوع می‌باشد.

ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه در سامانه سناد جهت ثبت‌نام دانشآموز ضروری است.

در خصوص ثبت‌نام کودکان و دانش‌آموزان استثنایی، علاوه بر رعایت مفاد این شیوه‌نامه، مورخ ۱۰ خرداد ماه ۹۵ سازمان آموزش و پرورش استثنایی ملاک عمل خواهد بود.

تمامی کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود می‌باشند.

تبصره: به استناد ماده ۳ اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره ۱۳۶۸۸۲ مورخ ۹۴.۹.۱ ،سنجش بدو ورود دانش‌آموزان عشایری الزامی می‌باشد.

دانش‌آموزان گروه‌های آسیب‌دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی- حرکتی و دارای اختلال‌های هیجانی-رفتاری خفیف تا متوسط، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند در تمامی دوره‌های تحصیلی برابر شیوه‌نامه مربوط (آموزش به شیوه تلفیقی) در مدارس عادی ثبت‌نام نموده و از خدمات مربوط برخوردار گردند.

لزوم ثبت اطلاعات دانش‌آموزان پایه اولی در سامانه سنجش و سناد

مدیران مدارس ابتدایی موظف هستند اطلاعات دانش آموزان را (به‌ویژه پایه اول) در اسرع وقت و حداکثر تا پایان مردادماه ۹۷ در سامانه سنجش بدو ورود و سناد ثبت نمایند.

ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و هیأت امنایی مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با رعایت سایر قوانین و مقررات انجام می‌پذیرد.

شیوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی و شاهد علاوه بر رعایت آیین‌نامه‌های مصوب شورای عالی آموزش و پرورش با در نظر گرفتن موارد ذیل انجام می‌گیرد:

مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام صرفاً مجاز به اخذ شهریه مصوب هستند

مدارس غیردولتی: در مدارس غیردولتی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس کلیه فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام و در معرض دید اولیا دانش‌آموزان و مراجعین الزامی است.

مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام صرفاً مجاز به اخذ شهریه مصوب (برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و فوق‌برنامه درسی) می‌باشند و دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس‌های تابستانی و فعالیت غیردرسی از اولیای دانش‌آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه / ناحیه در زمان مقرر امکانپذیر خواهد بود.

تذکر: استفاده از خدمات مذکور کاملاً اختیاری بوده و دریافت هرگونه وجهی تحت این عناوین در هنگام ثبت‌نام ممنوع می‌باشد.

مدیران مدارس غیردولتی موظف‌اند هنگام ثبت‌نام با ورود به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس www.mosharekatha.ir نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش‌آموز تحویل دهند.

تبصره: تمامی قراردادها به صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور باید انجام شود و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

مدارس استعدادهای درخشان

مدارس استعدادهای درخشان: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پایه هفتم از طریق سنجش و پذیرش ورودی دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان بر اساس ضوابط و شرایط پذیرش ثبت‌نام دستورالعمل سنجش و پذیرش این مدارس مورخ ۹۷.۳.۱۹ مجاز می‌باشد.

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان پایه نهم سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ این مدارس در پایه دهم، بر اساس دستورالعمل آزمون ورودی این مدارس مورخ ۹۶.۱۲.۱۳ صورت پذیرد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هشتم و نهم این مدارس، با رعایت مفاد ماده ۱۳ و ۱۲ آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوب جلسه ۳۵۲ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۸۶.۴.۲۶ و در دوره دوم با رعایت مفاد ماده ۶۶ و ۳۳ آیین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه (روزانه) مصوب جلسه ۱۳۲ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۹۵.۳.۱۷ انجام شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم استعدادهای درخشان، با رعایت کف نمره مدرسه مقصد و به شرط وجود ظرفیت، مطابق ضوابط نقل و انتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام شود.

تبصره ۱: انتقال دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم این مدارس در سال اول پذیرش در آزمون ورودی، در بین مدارس استعدادهای درخشان درون یک شهرستان اکیداً ممنوع است.

تبصره ۲: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم پذیرفت‌هشده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، در رشته‌ای غیر از رشته پذیرفته‌شده در سنجش ورودی، ممنوع است.

تبصره ۳: تصمیم‌گیری در خصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هریک از مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه یازدهم مدارس استعدادهای درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته موردنظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است.

میزان حق الثبت مدارس استعدادهای درخشان بر اساس مصوبه هیأت امنای سمپاد که معادل پنجاه درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هر شهر است، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین و به مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ شود.

در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدیران این مدارس با عنایت به مفاد آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوبه جلسه ۳۵۲ مورخ ۸۶.۴.۲۶ وجوه کتب تکمیلی ویژه این مدارس را از دانش‌آموزان دریافت و نسبت به ثبت سفارش کتب فوق از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت گروهی اقدام نمایند و وجوه دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود.

بخشنامه محتوای تکمیلی مورخ ۹۵.۴.۵ در دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ لازم‌الاجراست.

مدارس شاهد

شرایط ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان: ثبت‌نام دانش‌آموزان قبولی خرداد در پایه سوم دوره اول ابتدایی مدارس شاهد برای ورود به پایه چهارم دوره دوم ابتدایی، ادامه تحصیل محسوب شده و نیاز به امتیازبندی مجدد ندارد.

ادامه تحصیل دانش‌آموزان جانباز و فرزندان جانباز ۲۵ تا ۲۱ درصد در دوره ابتدایی در صورتی‌که یک درس مقیاسخوب و مابقی خیلی خوب کسب کرده باشند، بلامانع است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,506 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir