با طرح حذف آزمون‌ها سیاسی برخورد شد

0
با طرح حذف آزمون‌ها سیاسی برخورد شد

وزیر آموزش و پرورش به تسلط دلال‌های آموزشی بر مدارس اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست برای اصلاح این روش به آموزش و پرورش کمک کنند تا بچه‌ها در سنین بالاتر با خطر مواجه نشوند.

سیدمحمد بطحایی، در نشست ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر مساله اصلی آموزش و پرورش را نشاط و سرزندگی برای دانش‌آموزان، امید به آینده، تاب‌آوری و بالارفتن تحمل در برابر فشارها دانست و گفت: «تاب‌آوری و صبر بچه‌های امروز در برابر شرایط سخت به دلایل مختلف نسبت به نسل گذشته کمتر است.»

بطحایی در ادامه به آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک مساله جدی در کشور اشاره کرد و گفت: «با وضعیت کنونی، نسل آینده در معرض خطر است و این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. باور کنیم نسل آینده با روشی که جلو می‌رویم در معرض خطر است.»

وزیر آموزش و پرورش به محدودیت‌های دختران در حوزه ورزش و لزوم توجه به آن اشاره کرد و گفت: «نظام آموزشی در یک حلقه بسته و محدودی قرار گرفته است و تصور ما بر این است که هرچقدر دانش و سواد دانش‌آموزان افزایش یابد موفق‌تر هستند. ما انبوهی از مطالب درسی را در ساعات محدودی به آنها منتقل کنیم. با این شرایط دیگر مجال گفت‌وگو در کلاس‌های درس وجود ندارد و ما نیز از اهداف پرورشی فاصله گرفته‌ایم.»

بطحایی در ادامه به طرح حذف آزمون‌ها اشاره کرد و گفت: «متاسفانه با این طرح سیاسی برخورد شد. هدف این طرح حذف آزمون‌ها و کتب کمک آموزشی بود که فعالیت‌های پرورشی و ورزشی دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داده بود. اگر دانش‌آموز ما ورزیدگی و تحرک را در سن زیر۱۰ سالگی تمرین نکند در آینده برای ایفای نقش مادری هم با مشکل مواجه می‌شود. دانش‌آموزان دختر ما وقتی به متوسطه اول می‌رسند در مواجهه با نحله‌های تخریب کننده و آسیب‌های اجتماعی بلافاصله خود را می‌بازند زیرا به آنها مقاومت در برابر نه گفتن را یاد نداده‌ایم.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما امروز به تعبیر رهبری راه را برای دلال‌های آموزشی باز کرده‌ایم و در مدرسه ابزار دست آنها شده‌ایم. من از همه خانواده‌ها می‌خواهم کمک کنند تا این مسیر اصلاح شود و بچه‌های ما در دوره ابتدایی مهارت زندگی کردن را بیاموزند.»

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش از دیگر موضوعاتی بود که بطحایی به آن اشاره کرد و گفت: «میانگین سنوات خدمت معلمان ۲۳ سال است و حدود یک سوم نیروی انسانی ما تا سه سال آینده بازنشسته می‌شوند.»

وزیر آموزش و‌پرورش به مشکل کمبود تجهیزات و اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: «امروز برج‌ها اجازه نمی‌دهند دختران ما در حیاط مدرسه ورزش کنند. در مدارسی که معلم مرد در مدرسه دخترانه وجود دارد برای درس تربیت بدنی با مشکل مواجه هستیم. به غیر از این مشکلات امروز، به ازای هر ۳۰ کلاس یک معلم تربیت بدنی متخصص داریم و ۳۶ درصد شاخص توده بدنی دانش‌آموزان ما بالاتر از حد طبیعی است. این چاقی مفرط و کم تحرکی تبعات و مشکلاتی دارد که گوشه گیری و منزوی شدن از جمله آنهاست.»

بطحایی در پایان صحبت‌هایش خطاب به حاضران جلسه گفت: «باور کنیم نسل آینده در خطر است و یکی از راهکارهای موجود توسعه فعالیت‌های تربیت‌بدنی به ویژه برای دختران است. ما نیز مصمم هستیم فاصله ایجاد شده میان دستیابی دختران و پسران به امکانات ورزشی را کاهش دهیم.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,149 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir