طرح تعطیلات زمستانی رونق گردشگری را به دنبال دارد

0
طرح تعطیلات زمستانی رونق گردشگری را به دنبال دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فراهم بودن زیرساخت‌های گردشگری مناطق گرمسیری کشور برای اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس خبر داد و گفت: این طرح برتوسعه گردشگری استان‌های گرمسیرتأثیرمثبت دارد.

 

دکتر محمد محب خدایی درخصوص طرح تعطیلات زمستانی مدارس و تأثیرآن برتوسعه گردشگری کشور گفت: باید به این موضوع به صورت کارشناسی نگاه کنیم. واقعیت این است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چهار فصل دارد اما درصد بسیار کمی‌ از بچه‌های مناطق شمالی ایران تجربه دیدن استان‌های جنوبی را در فصل زمستان دارند یا همینطوردانش‌آموزان استان‌های جنوبی دوست دارند  بارش و نشست برف روی کوه‌ها را ببینند اما به خاطرتمرکزتعطیلات مدارس درتابستان فرصت سفردر زمستان برایشان فراهم نیست.

وی با اشاره به این که بارگذاری سفر درایران به صورت  متمرکز و یا  نقطه‌ای است؛ بر توزیع تعطیلات تابستانی مدارس تأکید کرد وگفت: بخشی از تعطیلات سه ماه تابستان مدارس می‌تواند به فصول دیگر منتقل شود چون این موضوع علاوه برکوتاه شدن فاصله تحصیلات بررونق گردشگری هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی از تجربه مثبت اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس در برخی از کشورهای دنیا خبر داد و گفت: این طرح هزاران مزیت دارد. در حال حاضراز جمعیت 80 میلیونی ایران فقط 20 میلیون نفردر ایام نوروزسفر می‌کنند بنابراین طرح یاد شده که به صورت مشترک ازسوی سازمان میراث فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است؛بازه‌های زمانی مناسبی ایجاد می‌کند تا مردم فرصت سفر و استراحت پیدا کنند که دراین صورت ارائه خدمات ومصرف کالای ایرانی رشد می‌یابد وبه تبع آن گردش مالی کشورافزایش پیدا می‌کند.

محب خدایی با اشاره به تلاش برخی از کشورها جهت جذب گردشگر زمستانی، گفت: ما هم برای جذب گردشگر خارجی قبل از هرچیزی باید مدل‌های گردشگری داخلی را درست کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت تصویب طرح تعطیلات زمستانی مدارس از سوی  دولت و مجلس شورای اسلامی‌ آیا زیر ساخت‌های فعلی گردشگری مناطق گرمسیری کشور از قبیل هتل‌ها و مسافرخانه‌ها  پاسخگوی نیازها است؟ گفت: مشکلی خاصی دراین  زمینه وجود ندارد یعنی همانطور که  این استان‌ها در تعطیلات نوروزی پذیرای جمع قابل توجهی ازمسافران هستند قطعاً در سایر تعطیلات هم پاسخگوی مسافران خواهند بود.

وی در خصوص مشکل  گران بودن مراکز اقامتی و هتل‌ها در ایام تعطیلات هم گفت: درایام نوروز   امسال هتل‌ها  تخفیف 50 درصدی داشتند بنابراین اگر بارگذاری‌ها را به مقاطع خاص خلاصه نکنیم وسفرها را توزیع کنیم این امر باعث کاهش قیمت هتل‌ها و هزینه سفرمی‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,231 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir